اجزاء معجزه گر در غذاهای گیاهی
پزشک شما

اجزاء معجزه گر در غذاهای گیاهی

21 آبان 1391

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، دریافت اجزاء گیاهی به نام فلاونوئیدها از طریق رژیم غذایی با کاهش خطر سرطان معده در زنان مرتبط است.

یک رژیم غذایی سرشار از فلاونوئیدها برپایه غذاهای گیاهی مثل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، مغزها، حبوبات و محصولات مشتق شده (چای، کاکائو و شراب) می باشد. این نوع رژیم غذایی همراه با مصرف کمتر گوشت های قرمز و فراوری شده راه خوبی برای کاهش خطر سرطان میباشد.

پژوهشگران طی یک بررسی به پیگیری حدود 500000 زن و مرد در 10 کشور اروپایی پرداختند. همه شرکت کننده ها 35 تا 70 سال سن داشتند. رژیم غذایی این افراد برای تعیین میانگین دریافت فلاونوئید آنها مورد بررسی قرار گرفت. در طول مدت 11 سال پیگیری، 683 نفر به سرطان معده مبتلا شدند که 288 مورد از آن بین زنان رخ داد.

بررسی های بیشتر نشان داد زنانی که بیش از mg580 فلاونوئید در روز دریافت می کنند در مقایسه با زنانی که تا mg200 فلاونوئید در روز دریافت می کنند، 51% خطر کمتری برای ابتلا به سرطان معده خواهند داشت.

این پژوهشگران اروپایی بیان کردند دریافت بالای فلاونوئید در روز می تواند خطر بروز سرطان معده را به میزان یک دوم کاهش دهد. ارتباطی بین دریافت فلاونوئید و بروز سرطان معده در مردان دیده نشد و به گزارش این پژوهشگران این عدم ارتباط ممکن است به دلیل استعمال سیگار بیشتر، دریافت مشروب و هم چنین تفاوت های هورمونی بین زنان و مردان باشد.

چای سبز حاوی مقادیر بالایی فلاونوئید(بیش ازmg  12511 در هر 100 گرم برگ چای سبز) می باشد.

تعداد بازدید: 3439

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha