ارتباط افزایش مالیات غذاهای پرچرب با بهبود تغذیه کودکان
پزشک شما

ارتباط افزایش مالیات غذاهای پرچرب با بهبود تغذیه کودکان

16 اردیبهشت 1397

شواهد نشان می‌دهد که که افزایش مالیات مربوط به مواد غذایی پرچرب و حاوی شکر زیاد می‌تواند به بهبود رژیم غذایی کودکان کمک کند.
در بسیاری از جوامع میزان مصرف میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی کودکان و افراد جوان کم است. در مقابل، این افراد مقدار زیادی مواد غذایی پرچرب، شیرین یا شور، مصرف می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که رفتارهای تغذیه‌ای کودکان تحت تاثیر محیط خانه، عوامل خارج از خانه مانند تبلیغات مربوط به مواد غذایی، برچسب مواد غذایی و در دسترس بودن مواد غذایی پرکالری و فست‌فود قرار می‌گیرد. عوامل مذکور سبب ایجاد یک رژیم غذایی ناسالم و درنتیجه بروز مشکلاتی مانند چاقی و دیابت می‌گردند.
به اعتقاد محققان برای تغییر رژیم غذایی کودکان لازم است دولت‌ها اقداماتی جهت تغییر تفکر کودکان و نیز محیط خانه، مدرسه و به طور کلی محیط پیرامون آن‌‌ها ایجاد کنند.
در این راستا، دولت‌ها باید قوانینی را برای افزایش مالیات مواد غذایی سرشار از چربی و شکر وضع کنند. همچنین تولید کنندگان را مجبور سازند میزان چربی، شکر و نمک موجود در محصولات خود را کاهش دهند و میزان بالای این مواد را به طور واضح بر روی برچسب مواد غذایی درج نمایند. همچنین باید بودجه بهداشتی کافی به منظور ترویج تغذیه سالم، به خصوص در میان کودکان، در نظر گرفته شود.
والدین نیز باید بر تغذیه سالم نظارت داشته باشند. این نظارت نه تنها در مورد نوع ماده غذایی مصرفی است، بلکه باید زمان و چگونگی غذا خوردن را نیز شامل شود.
منبع:

British Psychological Society (BPS), 2017.

جهت مطالعه مطالب مرتبط با تغذیه به سایت www.wikipezeshk.com مراجعه فرمایید.
 

تعداد بازدید: 1586

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha