ارتباط بین مصرف مکمل امگا – 3 و مدت زمان بستری در بیمارستان
پزشک شما

ارتباط بین مصرف مکمل امگا – 3 و مدت زمان بستری در بیمارستان

4 مهر 1395

نتایج یک مطالعه که در مجله  Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می دهد بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و مکمل اسید چرب امگا - 3 دریافت کرده اند نسبت به کسانی که دارونما دریافت کرده اند، بعد از جراحی به میزان کمتری آریتمی قلبی (ریتم غیرطبیعی قلب) را تجربه کرده و در نتیجه به طور قابل توجهی مدت زمان اقامت آن ها در بیمارستان به میزان 4/2 روز کاهش می یابد. این نتایج با بررسی 11 مطالعه که بر روی 1038 بیمار انجام شده بود به دست آمده است.
مطالعات گوناگون نشان داده اند که اسید چرب امگا -  3 در حفظ سلامت قلب و عروق مفید بوده و خطر آریتمی و مرگ در بیماران مبتلا به سکته قلبی یا نارسایی قلبی را کاهش می دهد. همچنین مشخص شده است که امگا - 3  دارای خاصیت ضد التهابی بوده و در تنظیم سیستم ایمنی بدن نقش دارد.
نتایج این مطالعه نشان دهنده نقش امگا - 3 در کاهش مدت زمان اقامت در بیمارستان و نیز کاهش هزینه های بهداشت و درمان بوده و از نتایج مطالعاتی که نشان دهنده مزایای امگا -  3 در حفظ سلامت قلب بوده اند، حمایت می کند.
کاهش مدت زمان اقامت در بیمارستان در این مطالعه با نقش امگا- 3 در کاهش فیبریلاسیون دهلیزی بعد از عمل مرتبط بود. مکانیسم دقیق مرتبط با این منافع ناشناخته است اما محققان معتقدند که خاصیت ضد التهابی و ضد آریتمی امگا -  3 در این امر موثر است.
منبع:


Omega-3 polyunsaturated fatty acids in cardiac surgery patients: An updated systematic review and meta-analysis. Clinical Nutrition, 2016
 

تعداد بازدید: 1757

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha