افراد مبتلا به سندرم متابولیک به ویتامین E بیشتری نیاز دارند.
پزشک شما

افراد مبتلا به سندرم متابولیک به ویتامین E بیشتری نیاز دارند.

16 خرداد 1396

ویتامین E مورد نیاز به سختی از طریق رژیم غذایی تامین می شود. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و بر روی بیان ژن، عملکرد سیستم ایمنی بدن، کمک به ترمیم زخم ها و آسیب ناشی از آترواسکلروز و عملکرد عصبی نقش دارد. تخمین زده می شود که 92 درصد مردان و 96 درصد زنان مقادیر کافی ویتامین E را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند. ویتامین E در مقادیر زیاد در  بادام، جوانه گندم و روغن ها و در مقادیر کمتر در برخی سبزیجات مانند اسفناج و کلم یافت می شود.
تحقیقات جدید نشان می دهد افراد مبتلا به سندرم متابولیک به ویتامین E بیشتری نیاز دارند. سندرم متابولیک غالباً با چاقی مرتبط است. 30 درصد مردم در ایالات متحده به چاقی مبتلا هستند و 25 درصد بزرگسالان به سندرم متابولیک مبتلا بوده و در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.
این پژوهش نشان داد که افراد مبتلا به سندرم متابولیک نسبت به افراد سالم 50-30 درصد ویتامین E بیشتری نیاز دارند. مطالعات قبلی نشان داده اند که در افراد مبتلا به سندرم متابولیک زیست فراهمی ویتامین E کمتر است. 
این یافته ها نشان می دهد که در افراد مبتلا به سندرم متابولیک استرس اکسیداتیو و التهاب بالا بوده و درنتیجه نیاز آن ها به آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E بیشتر است.
منبع:


Metabolic syndrome increases dietary α-tocopherol requirements as assessed using urinary and plasma vitamin E catabolites: a double-blind, crossover clinical trial. American Journal of Clinical Nutrition, 2017.
 

تعداد بازدید: 1841

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha