اهمیت رژیم غذایی مناسب بعد از حمله قلبی
پزشک شما

اهمیت رژیم غذایی مناسب بعد از حمله قلبی

6 مهر 1392

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید در امریکا افرادی که بعد از حمله قلبی عادات غذایی خود را در جهت غذاهای سالم برای قلب تغییر میدهند نسبت به افرادی که هم چنان به عادات غذایی سابق ادامه میدهند عمر طولانی تری دارند.
در میان 4 هزار زن و مرد، آنهایی که رژیم غذایی مناسبی بعد از حمله قلبی پیش گرفتند 30% خطر کمتری برای مرگ به هر علت و 40% خطر کمتری برای مرگ ناشی از بیماری های قلبی داشتند.
در این مطالعه پژوهشگران به بررسی دو مطالعه طولانی مدت برروی زنان و مردان پرداختند. اطلاعات در مورد سبک زندگی، رخدادهای پزشکی و رژیم غذایی  شرکت کننده ها در این مطالعات با استفاده از پرسشنامه های دو ساله ارزیابی شد. بیش از 2200 مرد و 1800 زن با سابقه حمله قلبی در این مطالعه شرکت داشتند. بر اساس میزان مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده، مغزها، نوشیدنی های شیرین شده، سبزیجات، چربی، الکل، غلات کامل و نمک، رژیم غذایی هر شرکت کننده امتیاز دهی شد. در طول این مطالعه 1133 نفر فوت شدند که 558 نفر به علت بیماری های قلبی بود.
نتایج نشان داد بهبود رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی بعد از ابتلا به حمله قلبی حدود 30% خطر مرگ و میر و رخدادهای قلبی را کاهش میدهد. رژیم غذایی سالم شامل غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و مقدار محدود از چربی، گوشت قرمز و نوشیدنی های شیرین شده می باشد.

منبع:

Shanshan Li, et al “Better Diet Quality and Decreased Mortality Among Myocardial Infarction Survivors” JAMA Intern Med. Published online September 02, 2013

تعداد بازدید: 3049
کلمات کلیدی: حمله قلبی خطرمرگ رژیم مناسب 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha