برای کاهش چربی های خون آووکادو بخورید.
پزشک شما

برای کاهش چربی های خون آووکادو بخورید.

3 شهریور 1396

چاقی شکمی، کاهش کلسترول خوب (HDL)، افزایش تری گلیسرید، قند خون و فشارخون عوامل خطر سندرم متابولیک هستند. پیروی از رژیم غذایی سالم راهکار موثری در پیشگیری و درمان سندرم متابولیک است. بررسی مطالعات انجام شده بر روی خواص آووکادو نشان می دهد که آووکادو می تواند بخشی از رژیم غذایی سالم باشد. اثرات مفید این میوه به ترکیبات فعال زیستی موجود در آووکادو شامل کاروتنوئیدها، اسیدهای چرب، مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و روی و ویتامین های A، B، C و E نسبت داده می شود.
اخیراً مرور مطالعات گذشته به منظور بررسی اثر آووکادو بر سلامت متابولیک نشان می دهد که این میوه اثری قوی بر چربی های خون شامل کلسترول بد (LDL)، HDL، کلسترول تام و تری گلیسرید دارد. به طوریکه در مطالعه ای مصرف آووکادو به مدت 1 هفته سبب کاهش کلسترول تام، LDL و تری گلیسرید شد.
همچنین مرور مطالعات نشان داد مصرف آووکادو در رژیم های کاهش وزن سودمند است. در مطالعه ای مصرف یک عدد آووکادو در روز به مدت 6 هفته سبب کاهش قابل توجه وزن بدن، نمایه توده بدن (BMI) و درصد چربی بدن شد.
نتایج برخی مطالعات نیز نشان دادند مصرف آووکادو با کاهش فشارخون در مبتلایان به پرفشاری خون مرتبط است. شواهد نشان می دهد مصرف این میوه می تواند به کاهش خطر آترواسکلروز (تنگ یا سخت شدن دیواره عروق) کمک کند.
محققان در این مطالعه مروری دریافتند نه تنها گوشت آووکادو بلکه پوست، دانه و برگ های آن نیز سودمند هستند. به طوریکه مشخص شده مصرف روغن استخراج شده از برگ های آن به کاهش کسترول تام، LDL و فشارخون منجر می شود.
به طور کلی محققان معتقدند آووکادو عوامل خطر مرتبط با سندرم متابولیک را کاهش می دهد. با این حال، انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.
منبع:


Effects of Avocado (Persea americana) on Metabolic Syndrome: A Comprehensive Systematic Review. Phytotherapy Research , 2017.
 

تعداد بازدید: 1549

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha