دیابت خطر شکستگی استخوان را در سالمندان می‌افزاید.
پزشک شما

دیابت خطر شکستگی استخوان را در سالمندان می‌افزاید.

13 اسفند 1396

نتایج حاصل از مطالعه جدیدی که در Journal of Bone and Mineral Research منتشر شده نشان می‌دهد در سالمندان مبتلا به دیابت نوع 2 خطر شکستگی استخوان بیشتر است. شکستگی در افراد سالمند مبتلا به دیابت نوع 2 یک مشکل مهم در حوزه سلامت عمومی است و میزان آن با افزایش سن و افزایش شیوع دیابت بیشتر می‌شود.
محققان در یک دوره 3 ساله بیش از 1000 نفر را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان دریافتند در افراد سالمند مبتلا به دیابت نوع 2 ضعف استخوانی که با تست تراکم استخوان استاندارد قابل اندازه‌گیری نیست، مشاهده می‌شود. یافته‌های مذکور نشان‌دهنده نقص‌های اسکلتی است که ممکن است منجر به افزایش خطر شکستگی در افراد سالمند مبتلا به دیابت شود. این یافته‌ها می‌توانند در نهایت منجر به پیدایش رویکردهای جدید برای پیشگیری و درمان این وقایع شوند.
شکستگی در میان سالمندان مبتلا به پوکی استخوان (نازک شدن استخوان‌ها که با افزایش سن رخ می‌دهد) نگران‌کننده است. شکستگی‌ها می‌توانند منجر به کاهش کیفیت زندگی، ناتوانی و حتی مرگ و نیز افزایش هزینه مراقبت‌های بهداشتی شوند. مشخص شده حتی در کسانی که تراکم استخوان طبیعی یا بالا است اگر به دیابت نوع 2 مبتلا باشند خطر شکستگی در آن‌ها افزایش می‌یابد. یافته‌ها نشان می‌دهد در این افراد احتمال شکستگی لگن 40 تا 50 درصد بالاتر است. 
منبع:

Samelson EJ et al. Journal of Bone and Mineral Research 2017.
 

تعداد بازدید: 1297

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha