فعالیت بدنی کیفیت زندگیتان را بهبود می بخشد
پزشک شما

فعالیت بدنی کیفیت زندگیتان را بهبود می بخشد

10 فروردین 1393

پژوهشگران دانشگاه ایالت کانزاس نشان داده اند افرادی که زمان کمتری را در طول روز صرف کارهای نشسته می کنند و از لحاظ جسمی فعال تر هستند خطر کمتری برای ابتلا به بیماری های مزمن مثل دیابت، سکته، سرطان پستان و روده دارند.
این پژوهشگران خاطرنشان کردند، نه تنها داشتن فعالیت بدنی منظم در روز برای سلامتی ضروری است بلکه افراد باید به دنبال راهی برای کاهش زمان اختصاص داده به کارهای نشسته باشند.
در این مطالعه پژوهشگران داده های حدود 200 هزار زن و مرد 45 تا 106 ساله  را که در یک مطالعه بزرگ استرالیایی شرکت کرده بودند، آنالیز کردند.
یافته ها نشان داد افزایش فعالیت بدنی و کاهش مدت زمان نشستن با بهترین حالت سلامتی و کیفیت زندگی در این افراد در ارتباط است.
پروفسور Sara Rosenkranz در این زمینه گفت؛ بسیاری مردم 30 تا 60 دقیقه در روز ورزش می کنند اما بقیه ساعات روز را به کارهای نشسته می پردازند، این افراد باید بدانند که کاهش زمان نشستن به اندازه فعالیت بدنی منظم دارای اهمیت است و به همه افراد توصیه می شود در طول دوره کارهای طولانی حتما چندین بار بلند شده، دوری در اطراف بزنند و مجددا به کار خود بازگردند.
نشستن طولانی مدت به معنای انقباض ماهیچه ای کمتر است و این امر می تواند باعث تخریب کارکرد آنزیم لیپوپروتئین لیپاز که چربی را برای تولید انرژی برداشت می کند، شود.

منبع:


Source: Richard R Rosenkranz, et al “Active lifestyles related to excellent self-rated health and quality of life: cross sectional findings from 194,545 participants in The 45 and Up Study” BMC Public Health, 2013, 13:1071.
 

تعداد بازدید: 2606

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha