محدودیت انرژی دریافتی برای افراد غیرچاق نیز سودمند است.
پزشک شما

محدودیت انرژی دریافتی برای افراد غیرچاق نیز سودمند است.

2 مرداد 1395

نتایج یک مطالعه بالینی تصادفی نشان داده است که کاهش انرژی دریافتی به میزان 25 درصد طی 2 سال در بزرگسالان غیرچاق با بهبود وضعیت سلامتی مرتبط است.
در این مطالعه 220 مرد و زن با نمایه توده بدنی (BMI) بین 22 تا 28 به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه انرژی دریافتی روزانه را به مدت 2 سال و به میزان 25 درصد کاهش دادند و گروه دیگر به عنوان گروه کنترل در دریافت میزان انرژی روزانه آزاد بودند. در این مطالعه پرسشنامه هایی به منظور بررسی خلق و خو، کیفیت زندگی، خواب و عملکرد جنسی شرکت کنندگان مورد استفاده قرار گرفت. اطلاعات مربوط به افراد در ابتدای مطالعه، یک سال و سپس دو سال بعد از شروع مطالعه بررسی شدند. میانگین سن شرکت کنندگان حدود 38 سال بود و 70 درصد آن ها را زنان تشکیل می دادند.
نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد در سال دوم افرادی که در گروه محدودیت انرژی قرار داشتند 7/16 پوند و افراد گروه کنترل کمتر از 1 پوند کاهش وزن داشتند. در گروه محدودیت انرژی نسبت به گروه کنترل بهبود خلق و خو، کاهش تنش و بهبود سلامت عمومی و عملکرد جنسی در سال دوم و بهبود خواب در سال اول مشاهده شد.  کاهش وزن بیشتر در گروه محدودیت انرژی با افزایش توان، کاهش اختلالات خلق و خو، بهبود سلامت عمومی و کیفیت خواب بهتر مرتبط بود.


JAMA Intern Med. doi:10.1001/jamainternmed.2016.1189
 

تعداد بازدید: 1817

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha