محصولات لبنی شما را لاغر نمی کنند
پزشک شما

محصولات لبنی شما را لاغر نمی کنند

18 مهر 1391

برخی مطالعات پیشنهاد کرده اند که مصرف محصولات لبنی به احساس سیری طولانی تر کمک کرده و می توانند برای کاهش وزن مفید باشند،  اما بر اساس نتایج جدید افزودن دو وعده غذایی شیر یا ماست به رژیم غذایی روزانه شما به کاهش سایزتان کمکی نخواهد کرد.
Hu و همکارانش برای بررسی رابطه مصرف محصولات لبنی با وزن بدن و چربی بدن، به تجزیه تحلیل نتایج حاصل از 29 مطالعه شامل بیش از 2000 بیمار پرداختند. در برخی از این مطالعات افراد به طور تصادفی محصولات لبنی را به رژیم غذایی روزانه خوا افزوده بودند. رنج مصرف لبنیات از 1 تا بیش از 6 واحد در روز بود.
به طور میانگین  افراد دریافت کننده محصولات لبنی بیشتردر مقایسه با گروه دیگر 3/0 پوند (14/0 کیلوگرم)  وزن بیشتری از دست دادند که می توان گفت به طور کلی مصرف محصولات لبنی با کاهش معنادار وزن بدن همراه نمی باشد. بررسی های بیشتر نشان داد محصولات لبنی در کوتاه مدت و بعنوان بخشی از رژیم کاهش وزن مزایایی دارند،  اما در غیر این صورت افزودن شیر و ماست و پنیر در از دست دادن وزن و حفظ آن به مردم کمکی نخواهد کرد.
وزارت کشاورزی ایالات متحده به نوجوانان و بزرگسالان توصیه می کند سه فنجان شیر یا ماست کم چرب یا بدون چربی در هر روز دریافت کنند. با توجه به دستورالعمل ها، یک فنجان شیر معادل یک و نیم اونس(حدود 42 گرم) پنیر طبیعی یا دو اونس پنیر فرآوری شده است.

منبع:

Frank B Huet al “Effects of dairyintake on body weight and fat: a meta-analysis of randomized controlled trials1,2,3,4”American Journal of Clinical Nutrition,2012

تعداد بازدید: 2174
کلمات کلیدی: لبنیات افراد لاغر 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha