مشاغل پشت میزی برای قلب مضر است.
پزشک شما

مشاغل پشت میزی برای قلب مضر است.

3 تیر 1396

مطالعات اخیر نشان می دهد کارمندانی که شغل های کم تحرک دارند، دور کمر بزرگتری داشته و خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود کمتر بنشینید و بیشتر فعال باشید. به عبارتی برای پیشگیری از بیماری های قلبی بهتر است هفت ساعت در روز بایستید و هفت مایل راه بروید.
یافته های اخیر حاکی از آن است بعد از 5 ساعت نشستن، هر ساعت اضافی با افزایش دو سانتی متری دور کمر و 2/0درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی همراه است. همچنین در این شرایط کلسترول بد (LDL) بالا رفته و کلسترول خوب (HDL) کاهش می یابد.
به گفته محققان: "کم تحرکی بیشتر بطور قابل توجهی با دور کمر بزرگتر، تری گلیسیرید بالاتر و کاهش HDL همراه است، که همگی خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند. به حداقل رساندن این خطر با راه رفتن بیش از 15000 قدم در روز یا 7 الی 8 مایل راه رفتن میسر می شود."
تکامل ما، برای تبدیل شدن به نوع بشر، برای تمام روز نشستن طراحی و تجهیز نشده است. از این رو ما برای فعالیت هایی مانند شکار کردن که نیازمند روزانه 7 تا 8 ساعت ایستادن بود، تکامل یافته ایم.
نکته عملی: مشاغل کم تحرک و بیشتر نشستن در طول روز با افزایش دور کمر و سایر عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی همراه است. بنابراین همواره بهتر است فعالیت های بدنی منظمی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم.
منبع:


W WTigbe et al. "Time spent in sedentary posture is associated with waist circumference and cardiovascular risk". International Journal of Obesity, 2017.
 

تعداد بازدید: 1668

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha