مصرف توت فرنگی و زغال اخته و کاهش خطر حمله قلبی
پزشک شما

مصرف توت فرنگی و زغال اخته و کاهش خطر حمله قلبی

16 بهمن 1391

نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد مصرف سه بار یا بیشتر زغال اخته و توت فرنگی در هفته به کاهش خطر حمله قلبی در زنان کمک می کند.
این مطالعه شامل 94 هزار زن جوان و میانسال بود که برای مدت 18 سال هر چهارسال یکبار پرسشنامه غذایی را در مورد رژیم خود تکمیل می کردند. در طول مدت مطالعه 405 مورد حمله قلبی رخ داد.
بررسی عادات غذایی شرکت کننده ها نشان داد خطر حمله قلبی در زنانی که بیشترین دریافت زغال اخته و توت فرنگی را داشتند، نسبت به زنانی که ماهیانه یک بار یا کمتر از این میوه ها مصرف کردند، 32% کمتربود. این امر حتی در مورد زنانی که رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات دیگر داشتند نیز مشاهده شد. بر اساس نتایج این مطالعه خطر حمله قلبی در زنانی که سه بار در هفته  از توت فرنگی و زغال اخته استفاده می کنند به یک سوم کاهش می یابد.
حمله قلبی زمانی رخ میدهد که پلاک ها جریان خون به قلب را مسدود می کنند، پژوهشگران عنوان کردند توت فرنگی و زغال اخته حاوی ترکیبات فراوانی هستند که به گستردگی عروق و جلوگیری از تشکیل پلاک ها کمک می کنند. این ترکیبات موسوم به آنتوسیانین ها-نوعی فلاونوئید- به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات قرمز و آبی رنگ مثل گیلاس، انگور، بادمجان، مویز، آلو و توت یافت می شوند. یک واحد توت فرنگی یا زغال اخته یک فنجان در نظر گرفته می شود.

منبع:

Aedin Cassidy et al “High Anthocyanin Intake Is Associated With a Reduced Risk of Myocardial Infarction in Young and Middle-Aged Women” Circulation. 2013;127:188-196

تعداد بازدید: 2935

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha