نکاتی مهم که باید در مورد مکمل‌ها بدانید
پزشک شما

نکاتی مهم که باید در مورد مکمل‌ها بدانید

22 اسفند 1396

ویتامین‌های گروه B به منظور تقویت انرژی و کاهش استرس استفاده می‌شوند. 8 نوع ویتامین B وجود دارد که هر کدام عملکرد جداگانه‌ای برای بدن دارند.
بهترین زمان برای مصرف ویتامین های گروه B بعد از بیدار شدن از خواب است. دریافت ویتامین‌های B با معده خالی به جذب بهتر ویتامین کمک می‌کند. همچنین دریافت ویتامین‌های گروه B افزایش انرژی را سبب می‌شود. به همین علت اگر این ویتامین‌ها در آخر روز دریافت شوند ممکن است تاثیر منفی بر خواب افراد داشته باشند.
ویتامین‌های محلول در آب (ویتامین‌های گروه B و ویتامین C) در بدن ذخیره نمی‌شوند. بنابراین لازم است نیاز افراد به این ویتامین‌ها با مصرف منابع غذایی و در صورت لزوم مکمل تامین شود. ویتامین‌های محلول در آب باید در دوزهای کم و دفعات زیاد در طی روز دریافت شوند.
ویتامین‌های محلول در چربی (ویتامین‌های A، D، E و K) در کبد و بافت چربی ذخیره می‌شوند و دریافت بیش از حد آن‌ها می‌تواند سمی باشد. به طور کلی افراد سالم که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی می‌کنند نیازی به دریافت این ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها ندارند.
زنان باید از زمانی که تصمیم به بارداری دارند اقدام به دریافت مکمل اسیدفولیک نمایند. همچنین توصیه می‌شود که مکمل مولتی‌ویتامین و آهن در طی بارداری دریافت شود. اگر مکمل مولتی‌ویتامین سبب افرایش احساس تهوع در زنان باردار می‌شود می‌توانند این مکمل را در هنگام خواب و با مقداری غذا دریافت نمایند.
منبع:

Medical News Today; 28 September 2017
 

تعداد بازدید: 1467
کلمات کلیدی:  بارداری ویتامین مکمل 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha