هفته سی و یکم بارداری
پزشک شما

هفته سی و یکم بارداری

26 فروردین 1391

 وضعیت رشد فرزند شما

در این زمان فرزند شمابه میزان حدود چند فنجان ادرار به داخل کیسه آمونیوتیک می ریزد. این فرزند پسر یا دختر مایع آمونیوتیکی که چند بار در طول روز عوض می شود را می بلعد وجود مایع اضافی در کیسه آمونیوتیک که به اسم پلی هیدرو آمنیوز شناخته می شود می تواند به این معنی باشد که یا جنین آن را به صورت نرمال نمی بلعد یا یک سد و گرفتگی معدی-روده ای وجود دارد. کم بودن مایع آمونیوتیک در کیسه که به نام الیگو هیدرو آمنیوز شناخته می شود شاید به این معنی باشد که جنین به خوبی ادرار نمی کند و می تواند نشان دهنده ی یک مشکل در کلیه ها یا مجاری ادراری باشد فردی که از سلامت شما مراقبت می کند سطح مایع آمونیوتیک شما را در سونوگرافی های اولتراسوند که به صورت معمول انجام می دهید اندازه گیری می کند .

 

وضعیت بدن شما

آیا تصمیم گرفته اید که چگونه فرزند خود را تغذیه کنید با شیر خودتان یا فرمولا؟

گرچه آکادمی پزشکی کودکان آمریکا توصیه به تغذیه با شیر مادر به عنوان بهترین فرم تغذیه نوزاد می کند، اما تصمیم گیری برای انتخاب نوع شیردهی یک امر فردی است. اگر احتیاج به اطلاعات بیشتری دارید قبل از اینکه تصمیم خود را بگیرید با فردی که مراقب سلامتی شماست یا یک مشاور شیردهی مشورت کنید.

غده های شیر در پستان شما شاید از هم اکنون شروع به ساختن کلستروم کند. کلستروم شیری است که قبل از شیر اصلی برای تغذیه چند روز اول نوزاد و تامین کالری و مواد مغذی از پستان شما می آید تا شیر اصلی وارد پستان شما شود (البته اگر برنامه شما تغذیه با شیر مادر است). در بعضی زنان این ماده کم چرب و آبکی است و در بعضی پرچرب و مایل به زردی. اگر کلستروم شما آبکی است برای اینکه لباستان کثیف نشود می توانید از پدهای دور انداختنی یا پارچه های قابل شستشو روی پستان خود استفاده کنید.

 

 

تعداد بازدید: 9238

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha