ورزش در مبتلایان به بی اختیاری ادرار
پزشک شما

ورزش در مبتلایان به بی اختیاری ادرار

15 مرداد 1396

اخیراً نتایج مطالعه ای نشان داده است که علائم بی اختیاری ادرار در زنان میانسال با کاهش میزان ورزش مرتبط است. علائم بی اختیاری ادرار می تواند بیماران را از شرکت کردن در فعالیت های ورزشی منصرف کند. با این حال، ورزش می تواند از طریق کاهش احتمال چاقی و تقویت عضلات کف لگن سبب تسکین علائم شود. چاقی فشار وارده بر میزراه یا پیشاب راه را افزایش می دهد. بی اختیاری ادرار علامت نسبتاً شایعی در میان زنان بوده و تقریباً در نیمی از زنان مشاهده می شود. بی اختیاری ادرار با افزایش سن و به ویژه بعد از یائسگی افزایش می یابد. نتایج مطالعه حاضر نشان می دهد بی اختیاری ادرار در زنان بی تحرک و در زنانی که میزان فعالیت بدنی شان در طول هفته کمتر از مقدار توصیه شده 5/2 ساعت ورزش استقامتی است، شایع تر است. در این مطالعه 647 زن در محدوده سنی 55-48 سال شرکت داشتند. 
به گفته محققان اگر فردی از علائم بی اختیاری ادرار رنج می برد می تواند ورزش هایی را انجام دهد که از کف لگن حمایت کرده و مستلزم تحرک و نیز جست و خیز شدید نیست.
منبع:


Female reproductive factors are associated with objectively measured physical activity in middle-aged women. PLOS ONE, 2017.
 

تعداد بازدید: 1744

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha