وعده های غذایی بیشتر، دانش آموزان چاق کمتر
پزشک شما

وعده های غذایی بیشتر، دانش آموزان چاق کمتر

30 آبان 1391

طبق نتایج یک مطالعه جدید، نوشیدن سودا، تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری خطر افزایش وزن در دانش آموزان را افزایش میدهد در حالیکه خوردن وعده های غذایی بیشتر در طول یک روز و انجام بازی های ورزشی در مدرسه این خطر را کاهش میدهند.
در این مطالعه 18 ماهه به بررسی تاثیر یک برنامه جامع اجرا شده  در مدارس جنوب هند پرداخته شد. هدف این برنامه  بهبود سلامت از طریق  ایجاد تغییر در برنامه تربیت بدنی، تغذیه و بهداشت بود. این مطالعه شامل بیش از 5300 دانش آموز در 11 مدرسه بود.
یافته ها ارتباط بین مصرف بالای سودا و چاقی دوران کودکی را تایید می کنند. نتایج در مورد ارتباط بین تعداد وعده های غذایی دریافتی در بچه ها و وزن آنها نشان داد تشویق دانش آموزان برای داشتن یک برنامه منظم غذایی شامل حداقل 3 وعده اصلی در روز یک راهکار مناسب برای کمک به آنها در رسیدن به وزن سلامتی است.
یکی از نتایج جالب این مطالعه تاثیر وضعیت اجتماعی اقتصادی مدرسه بر وزن دانش آموزان بود. به بیان پژوهشگران این مطالعه افراد در مدارس فقیرتر شانس بیشتری برای ابتلا به اضافه وزن دارند. این امر می تواند به ارائه غذاهای مغذی تر و برنامه های ورزشی در مدارس بهتر از لحاظ مالی مربوط باشد.
دکتر Dong-Chul Seo سرپرست این تیم تحقیقاتی خاطرنشان کرد، خانواده ها و مدارس با تمرکز بر عوامل خطر شناسایی شده در این مطالعه می توانند به کودک برای دستیابی به وزن سالم و حفظ آن کمک کنند.

منبع:

American Public Health Association annual meeting, Oct. 30, 2012

تعداد بازدید: 2761

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha