پیاده روی بعد از غذا و کاهش خطر دیابت
پزشک شما

پیاده روی بعد از غذا و کاهش خطر دیابت

31 تیر 1392

نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد افراد مسن در معرض خطر ابتلا به دیابت  با 15 دقیقه پیاده روی بعد از  هر وعده غذایی می توانند سطح قند خون خود را بهبود دهند. این پژوهشگران معتقدند 3 بار پیاده روی کوتاه در روز بعد از هر وعده غذایی برای کنترل قند خون بهتر از 45 دقیقه پیاده روی در صبح و یا شب می باشد.
برای این مطالعه دکتر Loretta DiPietro و همکارانش از 10 فرد مسن با میانگین سنی 70 سال خواستند برای مدت چهار هفته از 3 الگوی فعالیت بدنی منظم ارائه شده پیروی کنند. این افراد به طور تصادفی به 3 گروه تقسیم شدند. یک گروه دارای 3 بار پیاده روی در روز بعد از صرف غذا به مدت 15 دقیقه بودند، گروه دوم یک بار پیاده روی به مدت 45 دقیقه در صبح و گروه آخر یک بار پیاده روی 45 دقیقه ای در عصر داشتند. در شروع مطالعه سطح قند خون ناشتای زنان و مردان بین 105 تا 125 میلی گرم در دسی لیتر بود. هر 48 ساعت قند خون آنها اندازه گیری می شد.
نتایج نشان داد پیاده روی کوتاه بعد از صرف هر وعده غذایی بهترین تاثیر را در بهبود کنترل قند خون دارد. نکته با اهمیت اینکه پیاده روی بعد از غذا به طور قابل توجهی برای کاهش سطح قند خون پس از شام  بهتر از تجویز دو نوبت ورزش طولانی تر در طول روز است. دوره بعد از شام  زمان آسیب پذیری برای افراد مسن در معرض خطر ابتلا به دیابت است. تولید انسولین کاهش یافته است و فرد با بالاترین میزان گلوکز خون به خواب میرود که شانس آنها برای ابتلا به دیابت را افزایش میدهد.

منبع:

Loretta DiPietro, et al “Three 15-min Bouts of Moderate Postmeal Walking Significantly Improves 24-h Glycemic Control in Older People at Risk for Impaired Glucose Tolerance” Diabetes Care published ahead of print June 11, 2013.

تعداد بازدید: 3760

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha