پیاده روی و بهبود خلق و خو
پزشک شما

پیاده روی و بهبود خلق و خو

25 تیر 1396

ورزش منظم کلیدی برای بهبود و حفظ سلامت جسمی محسوب می شود. همچنین محققان دریافته اند یک پیاده روی ساده در اوقات فراغت می تواند خلق و خو را بهبود بخشیده و سلامت ذهنی را افزایش دهد، خصوصاً برای بزرگسالانی که به طور معمول کم تحرک هستند.
مطالعات اثبات کرده اند بزرگسالان کم تحرک سلامت ذهنی پایین و سطح بالایی از افسردگی دارند که نشان می دهد عدم فعالیت بدنی برای سلامت روان مضر می باشد. اگرچه فواید فعالیت بدنی نسبت به شدت آن می تواند بسیار متفاوت باشد. فعالیت بدنی سبک با سلامت روان بیشتر و افسرگی کمتر همراه است، در حالیکه فعالیت با شدت متوسط با سطح بالاتری از سلامت روان و کاهش شدت درد در ارتباط بوده است. در فعالیت بدنی سبک افزایش ضربان قلب، تعداد تنفس و تعریق اتفاق نمی افتد و فعالیت با شدت متوسط مانند راه رفتن یک مایل در 15 تا 20 دقیقه، با افزایش اندک ضربان قلب، تنفس و تعریق همراه است.
درحالیکه مطالعات بیشتری برای درک بهتر چگونگی تاثیر شدت ورزش بر سلامت روان نیاز است، یافته ها حاکی از آن است که نباید برای انجام ورزش سخت و سنگین در باشگاه ها به خودمان فشار بیاوریم.
نکته عملی: پیام مهم بهداشتی این است که مردم دریابند پیاده روی کردن در اوقات فراغت بسیار بهتر از انجام هیچ نوع فعالیت فیزیکی و حتی برخی از ورزش های سنگین می باشد و بر روی سلامت ذهنی و روانی می تواند تاثیر مثبت بسزایی بگذارد.
منبع:


Gregory A Panza et al. "Physical activity intensity and subjective well-being in healthy adults". Journal of Health Psychology, 2017. 
 

تعداد بازدید: 1573

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha