چاقی خطر دیابت را در کودکان افزایش می دهد.
پزشک شما

چاقی خطر دیابت را در کودکان افزایش می دهد.

30 مهر 1396

چاقی و دیابت دو مشکل همه گیر در سراسر جهان هستند. تنها در ایالات متحده حدود 7/12 میلیون کودک و نوجوان به چاقی مبتلا هستند. همچنین در یک مطالعه 3600 مورد ابتلا به دیابت نوع 2 در میان این گروه سنی در ایالات متحده تشخیص داده شد.
همان طور که شیوع چاقی و اضافه وزن به سرعت در حال افزایش است شناسایی کودکان و جوانان مبتلا به دیابت نیز رو به افزایش می باشد. نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که چاقی در کودکان خطر بروز دیابت را در سن 25 سالگی 4 برابر افزایش می دهد. به منظور دستیابی به این نتایج اطلاعات مربوط به نمایه توده بدنی (BMI) و وضعیت ابتلا به دیابت در 369362 کودک در محدوده سنی 2 تا 15 سال جمع آوری شد. این اطلاعات بین سال های 1994 تا 2013 ثبت شد. 654 کودک مبتلا به دیابت نوع 2 و 1318 کودک مبتلا به دیابت نوع 1 شناسایی شدند. کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی نیمی از موارد ابتلا به دیابت نوع 2 را تشکیل می دادند. دیابت نوع 1 با اختلالات خود ایمنی مرتبط است و در این مطالعه نیز ارتباطی بین آن و چاقی مشاهده نشد.
تخمین زده می شود که در سراسر جهان از هر 11 فرد بالغ یک نفر به دیابت نوع 2 مبتلا باشد. به طوریکه حدود 415 میلیون نفر در جهان از این بیماری رنج می برند. از آنجاکه دیابت و چاقی هر دو قابل پیشگیری هستند نتایج مطالعه فوق باید سبب افزایش انگیزه مردم و سیاست گذاران جهت گسترش برنامه های پیشگیرانه شود.
منبع:

Body Mass Index and Incident Type 1 and Type 2 Diabetes in Children and Young Adults: A Retrospective Cohort Study. Journal of the Endocrine Society, 2017

تعداد بازدید: 1598

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha