چاقی  دوران کودکی و خطر فشار خون بالا در بزرگسالی
پزشک شما

چاقی دوران کودکی و خطر فشار خون بالا در بزرگسالی

16 مهر 1392

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، احتمال ابتلای کودکان چاق به فشار خون بالا در بزگسالی  نسبت به کودکان با وزن نرمال چهار برابر بیشتر است. این خطر در مورد کودکان مبتلا به اضافه وزن دو برابر می باشد.
فشار خون بالا در صورت عدم کنترل ممکن است به بیماری های قلبی عروقی، حمله قلبی و سکته مغزی منجر شود.
پژوهشگران به بررسی میزان رشد بیش از 1100 نفر از افراد سالم در ایالت متحده آمریکا پرداختند. از سال 1986 پزشکان قد، وزن و فشار خون این افراد را  هر دو سال اندازه گیری کردند،  حدود دو سوم از شرکت کننده ها دارای وزن نرمال، 16% چاق و 16% دارای اضافه وزن بودند.
این مطالعه برای مدت 27 سال ادامه داشت، در نهایت نتایج نشان داد حدود 26% کودکان چاق و 14% کودکان دارای اضافه وزن  در بزرگسالی به فشار خون بالا مبتلا بودند. نتایج حاکی از این بود که چاقی دوران کودکی خطر ابتلا به فشار خون بالا را در بزرگسالی 4 برابر می‍‌کند و این میزان در کودکانی که اضافه وزن دارند دوبرابر می‌شود.
پژوهشگران تاکید کردند، خانواده ها و متخصصین اطفال باید به دقت بر نمایه توده بدنی کودک نظارت داشته باشند و برای کنترل وزن به کودکان کمک کنند.

منبع:


Sara Watson, et al “ Childhood obesity may quadruple high blood pressure risk in adulthood” American Heart Association Meeting Report.September 12, 2013.
 

تعداد بازدید: 2361

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha