چای سبز خطر بروز سرطان را کاهش میدهد
پزشک شما

چای سبز خطر بروز سرطان را کاهش میدهد

22 آبان 1391

بر اساس نتایج یک مطالعه بزرگ، زنان مسنی که به طور منظم چای سبز می نوشند خطر کمتری برای ابتلا به سرطان کولون، معده و حنجره دارند.
پژوهشگران با پیگیری بیش از 69000 زن چینی میانسال برای یک دهه یافتند، زنانی که به طور منظم حداقل 3 بار در هفته چای سبز می نوشند، 14% احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان های سیستم گوارشی دارند. هیچ یک از شرکت کنندگان این مطالعه از سیگار یا مشروب استفاده نمی کردند. پژوهشگران در ابتدا اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی، فعالیت بدنی، وزن و سابقه مصرف دارو در این افراد جمع آوری کرده و سپس آنها را برای مدت یک دهه مورد پیگیری قرار دادند. بیش از 19000 نفر از این افراد به طور منظم از چای سبز استفاده می کردند(حداقل 3 بار در هفته) . در طول 11 سال پیگیری بیش از 1000 نفر از آنها به یکی از انواع سرطان های دستگاه گوارش مبتلا شدند.
بررسی های بیشتر نشان داد، به طور کلی خطر ابتلا به سرطان با مصرف منظم چای سبز در طولانی مدت کاهش میابد. به طور مثال زنانی که به طور منظم برای مدت حداقل 20 سال چای سبز می نوشند 27% شانس کمتری برای ابتلا به سرطان دارند و با افزایش مدت این احتمال نیز کاهش میابد.
به گزارش پژوهشگران این مطالعه آنتی اکسیدان های چای سبز نقش پررنگی در این کارکرد دارند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدانی به نام  EGCG است که می تواند با آسیب سلولی در بدن که ممکن است به سرطان یا سایر بیماری ها منجر شود، مبارزه کند.

منبع:

Sarah Nechuta et al “Prospective cohort study of tea consumption and risk of digestive system cancers: results from the Shanghai Women's Health Study1,2,3” American Journal of Clinical Nutrition, November, 2012

تعداد بازدید: 2356

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha