کافئین در بهبود علائم پارکینسون موثر نیست.
پزشک شما

کافئین در بهبود علائم پارکینسون موثر نیست.

20 اسفند 1396

در سال 2012 محققان کانادایی اعلام کردند که کافئین می‌تواند سبب بهبود علائم بیماری پارکینسون شود. اما 5 سال بعد پژوهشگران نشان دادند که ترکیبات موجود در قهوه برای این بیماران مفید نیست. نتایج جدید با بررسی بیش از 120 سالمند مبتلا به بیماری پارکینسون به دست آمده است. در این پژوهش نیمی از شرکت‌کنندگان دو بار در روز 200 میلی گرم کافئین (معادل حدود 3 فنجان قهوه در روز) دریافت می‌کردند. بقیه افراد دارونما دریافت می‌کردند.
درحالیکه علائم بیماری پارکینسون می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد اما شایع‌ترین علائم این بیماری لرزش، کندی حرکات یا برادی‌کنیزی و سفتی عضلانی است. در حال حاضر درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد. اما داروهایی در دسترس هستند که می‌توانند به کنترل علائم بیماری کمک کنند.
مطالعه قبلی نشان داده بود که مصرف کافئین در کوتاه مدت سبب بهبود علائم پارکینسون می‌شود. به همین علت محققان معتقدند که احتمالاً کافئین اثرات کوتاه مدتی بر روی علائم بیماری دارد که به سرعت از بین می‌رود. بنابراین کافئین نمی‌تواند به عنوان یک راهکار درمانی برای بهبود علائم حرکتی در بیماری پارکینسون توصیه شود. 
منبع:

Postuma RB et al. Neurology 2017; Volume 89: Page 1795-1803.
 

تعداد بازدید: 1288
کلمات کلیدی: قهوه کافئین پارکینسون 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha