کاهش توده عضلانی و میزان بقا در مبتلایان به سرطان مری
پزشک شما

کاهش توده عضلانی و میزان بقا در مبتلایان به سرطان مری

29 تیر 1396

سرطان مری هشتمین سرطان شایع و ششمین علت مرگ ناشی از سرطان در اتریش است. هر سال 420 نفر به این سرطان مبتلا می شوند. بر اساس این آمار سرطان مری یک سرطان نادر است اما تعداد موارد ابتلای به آن به سرعت طی سال های گذشته افزایش یافته است. به طوریکه این آمار در مردان 6 برابر و در زنان 4 برابر شده است. 
به غیر از سیگار کشیدن و مصرف الکل سایر عوامل خطر بروز سرطان مری ریفلاکس معده به مری و درنتیجه تغییر سلول ها در قسمت پایینی مری است. درمان استاندارد برای بیمارانی که به تومور پیشرفته مبتلا هستند اما هنوز سرطان به سایر نقاط بدن گسترش نیافته، شیمی درمانی یا ترکیبی از شیمی درمانی و پرتو درمانی قبل از عمل جراحی است. در بیماران مبتلا به سرطان غیرپیشرفته، جراحی به عنوان گزینه درمانی مطرح است.
اخیراً مطالعه ای به منظور بررسی تاثیر سارکوپی (کاهش توده عضلانی بدن به کمتر میزان تعریف شده) و تغییرات ترکیب بدن در طول درمان و تاثیر آن بر بقای طولانی مدت طراحی شده است.
نتایج این مطالعه که بر روی 130 بیمار انجام شد نشان داد در بیمارانی که از سارکوپنی رنج می برند در هر زمانی در طول درمان پیش آگهی بیماری ضعیف تر بود. به طور کلی، میزان بقای آن ها 32 ماه کمتر از بیمارانی بود که به سارکوپنی مبتلا نبودند. 
به عقیده محققان سارکوپنی لزوماً عارضه جانبی شیمی درمانی نیست. بسیاری از بیماران قبل از شروع درمان به ساکوپنی مبتلا بوده اند. دلیل کاهش توده عضلانی می تواند تغذیه نامناسب و ورزش نکردن باشد. بنابراین محققان درصدد هستند در پژوهش های آتی اثر توصیه های تغذیه ای و تمرینات ورزشی را بر افزایش بقای طولانی مدت بیماران مبتلا به سرطان مری بررسی کنند.
منبع:


Impact of sarcopenia on outcome in patients with esophageal resection following neoadjuvant chemotherapy for esophageal cancer. European Journal of Surgical Oncology (EJSO), 2017.
 

تعداد بازدید: 1452

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha