کاهش وزن در کودکان چاق و اختلالات خوردن
پزشک شما

کاهش وزن در کودکان چاق و اختلالات خوردن

29 مهر 1392

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است، کودکان و نوجوانان چاقی که کاهش وزن داشته اند در معرض خطر ابتلا به اختلالات خوردن مثل انورکسیا و بولیمیا قرار دارند.
طبق نظر پژوهشگران این اختلالات معمولا به سرعت تشخیص داده نمی شوند زیرا والدین و پزشکان تصور می‌کنند کاهش وزن بالای نوجوان امر مثبتی است.
در این مطالعه Leslie Sim سرپرست مطالعه  و همکارانش به بررسی کودکان مبتلا به اختلالات خوردن شدید مثل انورکسیا پرداختند که به  کلینیک مایو در روچستر مراجعه می کردند. انورکسیا نوعی اختلال خوردن است که در آن وزن زیادی از دست رفته  و دریافت غذا به شدت محدود می شود درحالیکه شخص تصور چاقی و اضافه وزن دارد.
در این مطالعه پژوهشگران  2 مورد از مراجعه کنندگان  نوجوان چاق که وزن زیادی از دست داده بودند را مورد بررسی قرار دادند. مورد اول، یک نوجوان پسر 14 ساله که طی دو سال 87 پوند وزن از دست داده بود و مورد دوم، دختر 18 ساله که 83 پوند وزن طی 3 سال از دست داده بود.
به اعتقاد این پژوهشگران کودکان چاق در معرض خطر ابتلا به اختلالات خوردن هستند زیرا رسانه‌ها این پیام را به آنان منتقل می‌کنند که آنها سالم نیستند و باید تغییری در روش شان ایجاد کنند و نوجوانان به اقتضای این دوران در این زمینه افراط می‌کنند. والدین باید درباره هر کاهش وزن فرزندشان حساس و نگران باشند و از آنها در مورد عادات غذایی و نحوه کاهش کالری دریافتی سوال کنند.

منبع:

Leslie Sim, et al . 2013 Pediatrics

تعداد بازدید: 3262

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha