کودکان در تعطیلات تابستان چاق تر می شوند.
پزشک شما

کودکان در تعطیلات تابستان چاق تر می شوند.

25 بهمن 1395

نتایج تحقیقات دانشگاه تگزاس نشان می دهد افزایش شیوع اضافه وزن و چاقی در میان کودکان در طول سال تحصیلی رخ نمی دهد بلکه در طول تعطیلات تابستان مشاهده می شود. در این پژوهش نمایه توده بدنی (BMI) و شیوع چاقی در میان 18170 کودک از شروع مهدکودک در سال 2010 تا پایان کلاس دوم در سال 2013 بررسی شد. نتایج این بررسی که در مجله Obesity منتشر شده به این پرسش پاسخ می دهد که علل  چاقی کودکان در محیط خارج از مدرسه وجود دارد یا در داخل مدرسه.
نتایج نشان داد در زمان بین شروع مهدکودک تا پایان کلاس دوم تمام موارد افزایش شیوع اضافه وزن و چاقی در دوران تعطیلات تابستان رخ داده بود. مطالعه ای که در گذشته در سال 2007 منتشر شده بود نیز نشان داده بود کودکان در طول تعطیلات تابستان نسبت به زمان هایی از سال که به مهدکودک یا مدرسه می روند افزایش وزن بیشتری پیدا می کنند. 
این نتایج نشان می دهد مدرسه بخش بزرگی از مشکل چاقی در کودکان را شامل نمی شود. بنابراین اگر استراتژی های انجام شده برای کاهش شیوع چاقی بر روی مدارس تمرکز کند نمی تواند برای حل مشکل چاقی کافی باشد. راهکارهای مدرسه محور نه تنها باید رفتارهای کودکان را زمانی که در مدرسه حضور دارند تغییر دهد بلکه لازم است به محیط خارج از مدرسه نیز توجه داشته باشد. بنابراین لازم است بر تبلیغات مواد غذایی در خارج از محیط مدرسه که با محوریت کودکان انجام می شود نظارت شود و والدین در مورد تغذیه سالم آموزش های کافی دریافت نمایند.
منبع:


From Kindergarten Through Second Grade, U.S. Children's Obesity Prevalence Grows Only During Summer Vacations. Obesity, 2016.
 

تعداد بازدید: 1691

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha