گردو و پیشگیری از سرطان روده بزرگ
پزشک شما

گردو و پیشگیری از سرطان روده بزرگ

29 مرداد 1395

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف گردو ممکن است با تغییر باکتری های روده از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. این تحقیق برای اولین بار نشان می دهد که مصرف گردو می تواند با پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ در ارتباط باشد.
در این مطالعه اثر دریافت گردو بر پیشگیری از سرطان روده بزرگ بر روی موش ها با دو نوع رژیم غذایی متفاوت بررسی شد. یک گروه از غذای استاندارد موش آزمایشگاهی استفاده کردند و گروه دیگر از یک رژیم غذایی که مشابه رژیم معمول آمریکایی ها بود، تغذیه شدند. زیرگروه های هر دو گروه از گردو  استفاده می کردند.
در انتها محققان دریافتند در موش هایی که 5/10- 7 درصد کل انرژی روزانه را از طریق مصرف گردو تامین می کردند احتمال بروز سرطان روده بزرگ کمتر بود. این اثر در موش نر بیشتر بود و احتمال وجود تومور در این موش ها هنگامی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول آمریکایی ها گردو استفاده کردند،  3/2 برابر کمتر بود. این میزان گردو معادل دریافت روزانه یک اونس (حدود 30 گرم) گردو توسط انسان است.
نتایج این مطالعه نشان می دهد که گردو ممکن است به عنوان یک پروبیوتیک عمل کرده و از ایجاد تومور در روده بزرگ جلوگیری کند. مطالعات گذشته نشان داده که برخی باکتری های روده با تبدیل فیبر به ترکیباتی با خاصیت ضد التهابی از بروز تومور جلوگیری می کنند. در میان تمام آجیل ها، گردو حاوی بالاترین میزان اسیدهای چربی غیراشباع با چند باند دوگانه، بالاترین نسبت اسیدهای چرب امگا-3 به امگا-6 بوده و همچنین غنی از ویتامین E با خاصیت ضد سرطانی است.
منبع:


Effects of walnut consumption on colon carcinogenesis and microbial community structure. . Cancer Prevention Research, 2016
 

تعداد بازدید: 2140

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha