آب پرتقال از بروز سرطان پیشگیری می کند
پزشک شما

آب پرتقال از بروز سرطان پیشگیری می کند

30 بهمن 1392

نتایج بررسی تحقیقات گذشته در زمینه اثر آب پرتقال بر پیشگیری از سرطان نشان داد که آب پرتقال می تواند در پیشگیری از سرطان یک عامل تعیین کننده و مهم باشد.
آب پرتقال حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدها مثل هسپریتین و نارینجینین می باشد. شواهد موجود از مطالعات قبلی در محیط آزمایشگاه نشان میدهد که آب پرتقال می تواند از بروز لوسمی در کودکان پیشگیری کند بعلاوه  خطر بروز سرطان های کولون، کبد و پستان را کاهش میدهد.
اگرچه آب پرتقال بالقوه دارای تأثیرات مثبتی در مقابله با سرطان است اما  اگر در مقادیر زیاد مصرف شود، بویژه در کودکان،  افراد دارای فشار خون بالا، افراد دارای مشکلات کلیوی و افراد دیابتی می تواند مسمومیت زا باشد. طبق نظر دانشمندان مصرف بیش از حد هر ماده غذایی حتی سالم ترین غذاها، می تواند به عدم تعادل وضعیت اکسیداتیو در بدن منجر شود.
تأثیرات بیولوژیکی آب پرتقال به شدت تحت تأثیر ترکیبات این نوشیدنی است. ترکیباب آب پرتقال به شرایط فیزیولوژی پرتقالها مثل آب و هوا، خاک، رسیدگی میوه  و شیوه ذخیره سازی بعد از برداشت مرتبط است. 
این پژوهشگران تاکید کردند مطالعات بیشتری به منظور شفاف سازی ارتباط بین آب پرتقال و پیشگیری از سرطان  و هم چنین میزان مصرف توصیه شده برای بهره مندی از این فواید باید انجام شود.
 
SOURCE: Silvia Isabel Rech Franke,ET AL “Orange Juice and Cancer Chemoprevention.” Nutrition and Cancer, 2013.
 
تعداد بازدید: 2673

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha