احتمال بستری شدن کودکان  چاق در بیمارستان بیشتر است.
پزشک شما

احتمال بستری شدن کودکان چاق در بیمارستان بیشتر است.

20 شهریور 1395

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که احتمال بستری شدن کودکان پیش دبستانی چاق در بیمارستان نسبت به کودکان همسن با وزن مناسب 2 تا 3 برابر بیشتر است. همچنین مشخص شد که هزینه مراقبت های بهداشتی برای کودکان چاق 60 درصد بالاتر است.
چاقی دوران کودکی یک مسئله جدی بوده و یک مشکل در حال افزایش در میان کودکان زیر 5 سال است. چاقی علاوه بر اثری که بر روی سلامت کودکان دارد تاثیرات اقتصادی نیز به دنبال دارد. میزان چاقی و اضافه وزن در میان کودکان کمتر از 5 سال در سراسر جهان 7 درصد است اما در استرالیا، انگلستان و آمریکا این میزان تا 23 درصد افزایش یافته است.
در مطالعه حاضر الگوی مراقبت های بهداشتی شامل ویزیت توسط متخصصان، بستری شدن در بیمارستان و استفاده از خدمات تشخیصی، آزمایشات پزشکی و داروها در میان 350 کودک 2 تا 5 سال بررسی شد.
محققان دریافتند که احتمال بستری شدن کودکان چاق در بیمارستان به علت مشکلات تنفسی و بیماری های مرتبط با گوش، بینی و دهان یا گلو بیشتر است. بنابراین پیشگیری از بروز چاقی در میان کودکان نه تنها سبب بهبود وضعیت سلامت کودکان می شود بلکه سبب صرفه جویی در هزینه مراقبت های بهداشتی خواهد شد.
پیشگیری از چاقی دوران کودکی می تواند اثرات بلند مدتی بر روی سلامتی داشته باشد. زیرا معمولاً کودکان چاق در دوران بزرگسالی نیز چاق هستند و چاقی طولانی مدت منجر به بروز بیماری های مزمن جدی می شود.
منبع:


Early childhood obesity: Association with healthcare expenditure in Australia. Obesity, 2016
 

تعداد بازدید: 2013

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha