زنان و خطر ابتلا به بیماری قلبی
پزشک شما

زنان و خطر ابتلا به بیماری قلبی

11 دی 1396

بیماری قلبی - عروقی یکی از علل عمده مرگ در سراسر جهان است. اگرچه در حال حاضر مرگ ناشی از بیماری قلبی کاهش یافته اما این کاهش در میان زنان نسبت به مردان کمتر بوده است.
آگاهی در مورد بیماری‌های قلبی - عروقی در میان زنان در 10 سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای نداشته است. اخیراً محققان در ایالات متحده به منظور بررسی دانش، نگرش و باورها در مورد بیماری قلبی در میان زنان، 1011 زن 60-25 سال و 100 متخصص قلب را مورد مطالعه قرار دادند.
نتایج نشان داد که 45 درصد زنان اطلاع ندارند که بیماری قلبی اولین عامل مرگ زنان در ایالات متحده است. حدود 71 درصد زنان هرگز وضعیت سلامت قلب خود را با پزشک مطرح نکرده بودند، زیرا تصور می‌کردند اگر مشکلی وجود داشته باشد، پزشک آن را مطرح می‌کند. با این حال، پزشکان معمولاً به درخواست بیمار یا در صورت حضور یک عامل خطر سلامت قلب و عروق را بررسی می‌کردند.
درحالیکه 74 درصد زنان دارای حداقل یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری قلبی بودند، تنها به 16 درصد آن‌ها از سوی پزشک هشدار داده شده بود. 45 درصد زنان ملاقات با پزشک به منظور کاهش وزن را به تعویق انداخته بودند. بسیاری از این زنان دشوار بودن کاهش وزن و نداشتن وقت کافی برای ورزش کردن را گزارش کردند.
یافته‌های فوق اهمیت توجه بیشتر به وضعیت سلامت قلب زنان را نشان می‌دهد. کمک به زنان برای غلبه بر موانع افزایش فعالیت بدنی و پیروی از عادات غذایی سالم‌تر می‌تواند به کاهش وزن منجر شود. نقش زنان بر وعده‌های غذایی خانواده، فعالیت بدنی و مراقبت‌های بهداشتی در خانواده انکارناپذیر است. بنابراین تمرکز بر پیروی از سبک زندگی سالم از سوی آن‌ها می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها در خانواده منجر شود. 
منبع:

Bairey Merz CN et al. Journal of the American College of Cardiology  2017 Volume 70: Page 123-132
 

تعداد بازدید: 1517

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha