فلفل خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش میدهد
پزشک شما

فلفل خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش میدهد

11 خرداد 1392

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد، مصرف سبزیجاتی که به طور طبیعی حاوی نیکوتین هستند، مثل فلفل و گوجه فرنگی، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش میدهد.
دکتر سوزان سیرلز نیلسن از دانشگاه واشنگتن و همکارانش به بررسی 500 فرد مبتلا به پارکینسون و 650 فرد بدون اختلالات عصبی پرداختند. اطلاعات در زمینه استعمال تنباکو و هم چنین رژیم غذایی این شرکت کننده ها ثبت شد.
نتایج نشان داد، مصرف سبزیجات به طور کلی بر خطر پارکینسون تأثیرگذار نیست. اما مصرف خانواده ای از سبزیجات که حاوی نیکوتین هستند خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش میداد، این رابطه در مورد فلفل قوی تر بود.
مشابه نتایج مطالعات قبل، مصرف تنباکو با کاهش خطر پارکینسون در ارتباط بود. اما این اولین مطالعه ای است که تاثیر نیکوتین رژیم غذایی بر  کاهش خطر بیماری پارکینسون را نشان میدهد.
بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های مغزی تولید کننده ماده‌ای شیمیایی به نام دوپامین رخ می‌دهد. علائم این بیماری شامل عدم تعادل، کندی در حرکت، لرزش و سفتی در صورت و اعضای بدن می باشد.

منبع:

Susan Searles Nielsen, et al “ Nicotine from edible Solanaceae and risk of Parkinson disease” Annals of Neurology, May 9, 2013

تعداد بازدید: 3509

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha