نقشی که کنه‌ها در بروز آلرژی نسبت به گوشت قرمز دارند
پزشک شما

نقشی که کنه‌ها در بروز آلرژی نسبت به گوشت قرمز دارند

7 خرداد 1397

آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی و بالقوه کشنده است. در طی واکنش آنافیلاکسی، راه‌های هوایی مسدود شده و فشارخون کاهش می‌یابد و درنتیجه منجر به اختلال تنفسی و حتی بیهوشی می‌شود.
درحالیکه اکثر موارد آنافیلاکسی ناشی از آلرژن‌های شناخته شده در مواد غذایی، برخی داروها یا نیش حشرات است، علت برخی موارد نامشخص است. به این موارد ناشناخته، آنافیلاکسی با علت ناشناخته یا IA گفته می‌شود.
به تازگی محققان دریافته‌اند که برخی موارد IA به علت آلرژی نسبت به یک مولکول قند است که در بدن کنه و نیز در گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوساله وجود دارد. این مولکول قند گالاکتوز- آلفا- 1، 3- گالاکتوز یا آلفا- گال نامیده می‌شود. در صورت گزش انسان توسط کنه، اگر فرد آلوده گوشت قرمز بخورد، بدن وی شروع به بروز واکنش آلرژیک می‌کند. رژیم غذایی فاقد گوشت قرمز سبب توقف واکنش‌های آنافیلاکسی در این افراد می‌شود.
به گفته محققان آلرژی به آلفا- گال نسبت به سایر آلرژی‌های غذایی معمول علائم متفاوتی را بروز می‌دهد. همچنین آلرژی نسبت به آلفا- گال 3 تا 6 ساعت پس از مصرف گوشت قرمز بروز می‌کند. بنابراین تشخیص آن دشوار است.
اغلب تصور می‌شود که کنه‌ها تنها عامل بیماری‌های عفونی مانند بیماری لایم هستند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نیش این حشرات می‌تواند منجر به بروز آلرژی شود.
منبع:

Carter MC et al. Allergy 2017.
 

تعداد بازدید: 1329
کلمات کلیدی: گوشت قرمز آلرژی آنافیلاکسی 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha