هفته بیست و چهارم بارداری
پزشک شما

هفته بیست و چهارم بارداری

26 فروردین 1391

وضعیت تکامل کودک شما

کودک شما هنوز اکسیژن را از طریق جفت به دست می آورد. اما بعد از متولد شدن، ریه ها گرفتن اکسیژن را آغاز می کنند. برای آماده سازی به این منظور، توانایی تولید سورفاکتانت در ریه های کودک شما افزایش می یابد. سورفاکتانت (Surfactant) ترکیبی است که مانع از کار افتادن و به هم چسبیدن کیسه های هوایی در شش ها هنگام بازدم شده و به تنفس صحیح ما کمک می کند.

چون هوای درونی –که تعادل در بدن را کنترل می کند- اکنون کامل شده است، کودک قادراست وضعیت خود راهنگامی که در حین غوطه وری و حرکت در مایع آمنیوتیک  وارونه می شود، تشخیص دهد.

 

وضعیت بدن شما

آزمایش مهم دوره بارداری، غربالگری گلوکز، معمولا در طول هفته های 24 تا 28 گه گاهی انجام میشود. تست غربالگری گلوکز برای بررسی دیابت دوران بارداری انجام میشود، یک نوع دیابت که در دوره بارداری رخ میدهد و می تواند باعث مشکلاتی در نوزاد تازه متولد شده مثل سطح قند خون پایین شود. هم چنین دیابت بارداری از آنجایی که به رشد زیاد جنین منجر میشود،ممکن است احتمال نیاز به سزارین را در مادر افزایش دهد.

در طول تست غربالگری گلوکز، شما یک محلول قندی خورده و سپس از شما خون گرفته میشود. اگر میزان قند خون شما خیلی بالا باشد، آزمایشات دیگری خواهید داشت که مشاور سلامتی شما در مورد آن با شما صحبت خواهد کرد. دیابت بارداری را معمولا میتوان با یک برنامه غذایی خوب و ورزش منظم کنترل کرد. اما گاهی اوقات دارو درمانی مثل دریافت انسولین روزانه در دوران بارداری مورد نیاز است.

تعداد بازدید: 5344

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha