پرفشاری خون در افراد جوان خطر مرگ را افزایش می‌دهد
پزشک شما

پرفشاری خون در افراد جوان خطر مرگ را افزایش می‌دهد

6 آبان 1396

سنی که ابتلای شخص به پرفشاری خون تشخیص داده می‌شود تاثیرات مهمی بر سلامت وی می‌گذارد. نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تشخیص پرفشاری خون در سنین پایین (کمتر از 55 سال) خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی - عروقی را افزایش داده و نشانه زمینه ژنتیکی بیماری در فرد است. 
به گفته محققان حداقل 2 نوع بیماری پرفشاری خون وجود دارد. یک نوع که در سنین پایین تر رخ می‌دهد که به احتمال زیاد نشان دهنده یک زمینه ژنتیکی است. نوع دیگر در سال های بعدی زندگی رخ می‌دهد که احتمالاً بیشتر با شیوه زندگی مانند رژیم غذایی و فعالیت بدنی مرتبط است. نوعی از پرفشاری خون که در سنین پایین تر رخ می‌دهد با افزایش خطر بیماری قلبی - عروقی مرتبط است.
محققان امیدوارند که نتایج این مطالعه سبب شود تا بیماران و مراقبین بهداشتی به سن ابتلای فرد به پرفشاری خون توجه کنند. زیرا کسانی که در سنین جوان تر به این بیماری مبتلا می‌شوند به دقت بیشتری توسط پزشک خود نیاز دارند. باید افراد جوان مبتلا به پرفشاری خون نسبت به کسانی که در سنین بالاتر به پرفشاری خون مبتلا می‌شوند درمان های بیشتری را دریافت کنند. از این طریق می‌توان خطر بیماری قلبی- عروقی را در این افراد کاهش داد.
منبع:

 Heritability and risks associated with early onset hypertension: multigenerational, prospective analysis in the Framingham Heart Study. BMJ, 2017

تعداد بازدید: 1409

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha