چگونه خطر آلرژی به بادام زمینی را کاهش دهیم؟
پزشک شما

چگونه خطر آلرژی به بادام زمینی را کاهش دهیم؟

10 اردیبهشت 1396

شیوع آلرژی به بادام زمینی در حال افزایش است. آلرژی به بادام زمینی در دوران کودکی آغاز شده و تا دوران بزرگسالی ادامه می یابد. تحقیقات اخیر نشان می دهد معرفی غذاهای حاوی بادام زمینی در دوران شیرخواری می تواند از بروز آلرژی به آن جلوگیری کند.
آلرژی به بادام زمینی نیاز به مراقبت مداوم دارد. پیشگیری از بروز آلرژی به بادام زمینی سبب نجات جان انسان ها و کاهش هزینه های مربوط به مراقبت های بهداشتی می شود. طبق دستورالعمل جدید در شیرخوارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به آلرژی به بادام زمینی قرار دارند (شیرخوارانی که به اگزمای شدید، آلرژی به تخم مرغ یا هر دو مبتلا هستند)، مصرف غذاهای حاوی بادام زمینی از 6-4 ماهگی می تواند خطر بروز این آلرژی را کاهش دهد. با این حال، باید قبل از دادن غذاهای حاوی بادام زمینی به شیرخواران با پزشک مشورت شود. ممکن است ابتدا تست خونی آلرژی یا سایر روش ها مانند تست پوستی انجام شود و سپس بر اساس آن در مورد مصرف غذاهای حاوی بادام زمینی توسط شیرخوار تصمیم گیری شود. همچنین توصیه می شود در شیرخواران مبتلا به اگزمای خفیف یا متوسط غذاهای حاوی بادام زمینی حدود 6 ماهگی وارد رژیم شیرخوار شود تا خطر آلرژی به بادام زمینی کاهش یابد. شیرخوارانی که به اگزما یا آلرژی غذایی مبتلا نیستند می توانند آزادانه از این مواد غذایی استفاده کنند. در همه موارد قبل از شروع مصرف غذاهای حاوی بادام زمینی باید تغذیه تکمیلی کودک شروع شده باشد.
راهنماهای جدید نشان می دهند که معرفی زودهنگام غذاهای حاوی بادام زمینی به شیرخواران می تواند از بروز آلرژی به آن جلوگیری نماید. مطالعات بالینی انجام شده نشان می دهد که مصرف منظم بادام زمینی از دوران شیرخواری تا سن 5 سالگی می تواند سبب کاهش خطر بروز آلرژی به بادام زمینی تا 81 درصد در کودکانی شود که در معرض خطر بالای ابتلا به این آلرژی قرار دارند.
منبع:


Guidelines for the Diagnosis and Management of Food Allergy in the United States: Report of the NIAID-Sponsored Expert Panel. Journal of Allergy and Clinical Immunology, 2017.
 

تعداد بازدید: 1528

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha