با محدود کردن چربی های ترانس از حمله قلبی پیشگیری کنید.
پزشک شما

با محدود کردن چربی های ترانس از حمله قلبی پیشگیری کنید.

1 تیر 1396

با توجه به مطالعه جدیدی که توسط محققان انجام شده است افرادی که غذاهایشان چربی ترانس پایین تری دارد، کمتر دچار حمله قلبی و سکته می شوند.
اسیدهای چرب ترانس یا چربی ترانس معمولاً در غذاهای آماده، چیپس ها و فست فودها یافت می شود. خوردن حتی مقدار کمی از آن با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی(مهمترین علت مرگ در سراسر دنیا) مرتبط است. برخی از کشورها در سال های اخیر مصرف چربی ترانس را در رستوران های خود محدود کرده اند.
در مطالعه حاضر محققان دریافتند بعد از سه سال اعمال محدودیت در مصرف چربی ترانس، کاهش 2/6 درصدی حمله قلبی و سکته مغزی در افراد گزارش شد. این درصد، کاهش چشمگیری می باشد و نشان دهنده قدرت سیاست های عمومی است که تا چه اندازه می تواند بر سلامت قلب و عروق جامعه تاثیرگذار باشد.
سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) ممنوعیت کلی استفاده از روغن های هیدروژنه در مواد غذایی را در سراسر آن کشور تایید کرده است، که به طور موثری میزان مصرف چربی ترانس را کاهش می دهد. دستورالعمل برچسب گذاری FDA اجازه می دهد چربی ترانس تا 49/0گرم در هر وعده را به عنوان صفر گزارش کنند. این امر منجر می شود مصرف کنندگان از چربی های ترانس پنهانی مطلع نگردند. با تغییراتی که امید است در آینده در FDA اعمال گردد، دیگر جای نگرانی برای مردم در زمینه آگاهی از میزان اسیدهای چرب ترانس موجود در مواد غذایی باقی نمی ماند.
نکته عملی: کاهش مصرف چربی های ترانس خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.
منبع:


Eric J. Brandt et al. “Hospital Admissions for Myocardial Infarction and Stroke Before and After the Trans-Fatty Acid Restrictions in New York”. JAMA Cardiology, 2017.
 

تعداد بازدید: 1700

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha