نوجوانان کم تحرک، استخوان های ضعیف تری دارند.
پزشک شما

نوجوانان کم تحرک، استخوان های ضعیف تری دارند.

29 مرداد 1396

یک پژوهش جدید نشان می دهد در نوجوانانی که فعالیت بدنی ندارند نسبت به افرادی که از نظر جسمی فعال هستند، استخوان ها ضعیف تر می باشند. در این مطالعه فعالیت بدنی و استحکام استخوانی 309 نوجوان در طول یک دوره 4 ساله که در تکامل سالم استخوان نقش مهمی دارد، اندازه گیری شد. در سنین حیاتی 10 تا 14 سال برای دختران و 12 تا 16 سال برای پسران 36 درصد اسکلت انسان تشکیل می شود. استخوان های بدن نسبت به فعالیت بدنی پاسخ می دهند. فعالیت های تحمل کننده وزن مانند دویدن، پریدن، فوتبال و بسکتبال نقش بسزایی در این زمینه دارند.
از طریق تصاویری که با استفاده از  اشعه X گرفته شده بود وضعیت استخوان ها بین نوجوانانی که طبق دستورالعمل ها روزانه 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا شدید داشتند با کسانی که کمتر از 30 دقیقه در روز فعالیت داشتند، مقایسه شد.
نتایج نشان داد در نوجوانانی که فعالیت بدنی کمتری دارند، استخوان ها ضعیف تر هستند. استحکام استخوان برای پیشگیری از بروز شکستگی ها ضروری است. 
منبع:


Physical Activity, Sedentary Time, and Bone Strength From Childhood to Early Adulthood: A Mixed Longitudinal HR-pQCT study. Journal of Bone and Mineral Research, 2017.
 

تعداد بازدید: 1401

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha