کم تحرکی خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.
پزشک شما

کم تحرکی خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

12 آبان 1395

شواهد موجود نشان می دهد که در ایالات متحده بزرگسالان به مدت حدود 6 تا 8 ساعت در روز کم تحرک هستند و افراد 60 ساله و بالاتر بین 5/8 تا 6/9 ساعت در روز کم تحرک می باشند.
طبق بیانیه ای که اخیراً محققان ارائه داده اند صرفنظر از میزان فعالیت بدنی انجام شده، کم تحرکی طولانی مدت در طول روز می تواند تاثیر منفی بر روی سلامت قلب و عروق خونی داشته باشد. طبق این بیانیه کم تحرکی با افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی - عروقی، کاهش حساسیت به  انسولین و افزایش خطر مرگ و میر مرتبط است.  به طوریکه حتی در افراد فعال از نظر جسمی که مدت زمان زیادی کم تحرک هستند خطر ابتلا به بیماری ها افزایش می یابد. کم تحرکی شامل نشستن، خوابیدن، مطالعه کردن، تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر است.
به اعتقاد محققان بسیاری از عوامل مهم در ارتباط با کم تحرک بودن تاکنون شناخته نشده است. به طوریکه اطلاعاتی در مورد اینکه چه مدت زمان کم تحرک بودن برای سلامتی مضر است، وجود ندارد. بنابراین در حال حاضر، بهترین توصیه کاهش زمان نشستن و افزایش زمان فعالیت است.
انجمن قلب آمریکا توصیه می کند افراد 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته انجام دهند. محققان توصیه می کنند به جای انجام فعالیت بدنی در یک یا دو روز، روزانه 30 دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط یا شدید انجام شود تا میزان توصیه شده انجمن قلب آمریکا رعایت گردد.
منبع:


Sedentary Behavior and Cardiovascular Morbidity and Mortality. Circulation, 2016

 

تعداد بازدید: 2070

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha