آووکادو، احساس سیری و قند خون
پزشک شما

آووکادو، احساس سیری و قند خون

16 فروردین 1393

نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد، مصرف نصف یک آووکادوی تازه همراه وعده ناهار منجر به ایجاد احساس سیری در افراد دچار اضافه وزن شده و نیاز به مصرف تنقلات پس از وعده غذایی را کاهش می دهد.
آووکادو میوه درخت بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است، این میوه که معمولاً در تهیه سالاد از آن استفاده می شود، حاوی تقریباً 250 کالری و 23 گرم چربی می باشد. اگرچه محتوای چربی آووکادو بالا است اما چربی آن جزء چربی های خوب محسوب می شود. یکی از بیشترین چربی های موجود در آن چربی mufa می باشد. مطالعات نشان داده اند که این نوع چربی می تواند سطوح کلسترول بد خون و خطر سکته و بیماری قلبی را کاهش دهد.
این تیم پژوهشی به سرپرستی دکتر  Joan Sabaté از دانشگاه کالیفرنیا ادعا کرده اند مصرف  آووکادو به تنظیم سطح قند خون کمک می کند؛ یافته ای که پیامدهای مهمی برای مبتلایان به دیابت به همراه خواهد داشت.
پژوهشگران  به بررسی 26 فرد سالم دارای اضافه وزن پرداختند. شرکت کنندگان بعد از خوردن یک صبحانه نرمال یکی از 3 نوع ناهار تعیین شده را دریافت می کردند: یک ناهار استاندارد بدون آووکادو، یک ناهار حاوی آووکادو (آووکادو جایگزین مواد غذایی دیگر شد) و یا یک ناهار استاندارد همراه با افزودن نصف یک آووکادو.
نتایج نشان داد، اشتهای افراد برای 3 ساعت بعد از دریافت ناهار در افرادی که همراه وعده ناهار خود نصف یک آووکادو دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که یک ناهار استاندارد بدون آووکادو داشتند، 40%  کاهش یافت ؛ این میزان برای 5 ساعت بعدی 28% بود. همچنین گروهی که نصف یک آووکادو خورده بودند نیز درمقایسه با گروه بدون دریافت آووکادو 26% بیشتر حس سیری پس از ناهار داشتند.
به علاوه پژوهشگران عنوان کردند که اگرچه افزودن آووکادو به ناهار کالری و کربوهیدرات دریافتی را افزایش می دهد ولی آنها در مقایسه با گروه کنترل هیچ افزایشی در سطح قند خون این افراد دیده نشد.
منبع:


Source: Michelle Wien, et al  “A randomized 3x3 crossover study to evaluate the effect of Hass avocado intake on post-ingestive satiety, glucose and insulin levels, and subsequent energy intake in overweight adults” published in the Nutrition Journal, 27 November 2013.
 

تعداد بازدید: 2519
کلمات کلیدی: قند خون احساس سیری آووکادو 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha