آیا فعالیت های روزمره فواید ورزش را دارند؟
پزشک شما

آیا فعالیت های روزمره فواید ورزش را دارند؟

8 اسفند 1391

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است، فعالیت های کوتاه و غیر پیوسته روزمره مثل بالا و پایین رفتن از پله ها یا جارو کردن می توانند به اندازه فعالیت های ورزشی باشگاهی مفید باشند.

پژوهشگران با بررسی بیش از 6 هزار بزرگسال آمریکایی یافتند داشتن سبک زندگی فعال به اندازه فعالیت های ورزشی ساختاریافته در بهره مندی از مزایای سلامتی مثل پیشگیری از فشار خون بالا، کلسترول بالا و سندرم متابولیک که خطر ابتلا به دیابت، سکته و بیماری های قلبی را افزایش میدهند، مفیدند. این نتایج نشان میدهد عادت کردن به فعالیت های روزمره کوچک می تواند نقش مفیدی در پیشگیری از بسیاری بیماری ها داشته باشد.

این پژوهشگران هم چنین یافتند در مقایسه با 10% از افرادی که تنها در جلسات ورزشی فعالیت دارند، بیش از 40% مردمی که سبک زندگی روزمره فعالی دارند توصیه های راهنماهای فعالیت بدنی (30 دقیقه در روز) را تامین می کنند.

بسیاری از مردم  کمبود وقت را بهانه ای برای نداشتن فعالیت بدنی عنوان می کنند، یافته های این مطالعه نشان میدهند که این افراد می توانند به سادگی با اضافه کردن کمی جنبش در فعالیت های روزانه خود از فواید آن بهره مند شوند. پژوهشگران این مطالعه تاکید کردند، باید افراد را به فعال بودن در فرصت های بدست آمده تشویق کرد، بعنوان مثال بجای نشتن و صحبت کردن با تلفن، هنگام صحبت کردن قدم بزنید.

منبع:

Paul D. Loprinzi, et al “ Association Between Biologic Outcomes and Objectively Measured Physical Activity Accumulated in ≥10-Minute Bouts and <10-Minute Bouts” American Journal of Health Promotion Jan 2013, Vol. 27, No. 3 (January/February 2013) pp. 143-151

تعداد بازدید: 2281
کلمات کلیدی: ورزش فعالیت روزمره فواید 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha