آیا مصرف نمک بر وزن کودکان اثر میگذارد؟
پزشک شما

آیا مصرف نمک بر وزن کودکان اثر میگذارد؟

3 دی 1391

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است، کودکانی که غذاهای نمکی بیشتری می خورند، تمایل بیشتری به مصرف نوشیدنی های شیرین نیز از خود نشان میدهند و این امر می تواند با خطر بروز چاقی در این کودکان مرتبط باشد.
این مطالعه شامل حدود 4300 کودک و نوجوان 2 تا 16 ساله استرالیایی بود که در مورد رژیم غذایی خود طی 24 ساعت گذشته، مورد مصاحبه قرار گرفتند. به طور کلی، 62 درصد از شرکت کننده ها  حداقل یک نوشیدنی شیرین شده با شکر در روز داشتند.  
نتایج نشان داد کودکانی که بیشتر نمک می خوردند مایعات شیرین بیشتری نیز می نوشند. به ازاء هر 390 میلی گرم سدیم دریافتی در هر روز، آنها به طور متوسط 6/0 اونس بیشتر از نوشابه های شیرین ودیگر نوشیدنی های قندی استفاده می کردند. و همین طور کودکانی که بیش از یک نوشیدنی شیرین در روز استفاده می کردند نسبت به همسالان خود که از نوشیدنی های شیرین شده پرهیز می کردند، 26 درصد بیشتر در خطر اضافه وزن یا چاقی قرار داشتند.
به طور کلی، متخصصان توصیه می کنند که کودکان و بزرگسالان بیش از 2300 میلی گرم سدیم در هر روز دریافت نکنند.  با این حال، مطالعه اخیر دولت ایالات متحده نشان داد که کودکان و نوجوانان به طور متوسط حدود 3400 میلی گرم سدیم در هر روز دریافت می کنند.
 به عنوان یک پدر و مادر، بهترین روش تشویق کودکان به مصرف آب به عنوان یک نوشیدنی و  محدود کردن دسترسی به نوشیدنی های شیرین است.

منبع:

January 2013, Pediatrics

تعداد بازدید: 2950

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha