توصیه های لاغری که تا به حال نشنیده اید!
پزشک شما

توصیه های لاغری که تا به حال نشنیده اید!

21 تیر 1393

از شنیدن توصیه های قدیمی خسته شده اید!!! توصیه هایی مانند خوردن بیشتر سبزیجات، محدود کردن وعده ها، و فعالیت بدنی بیشتر.
در این بخش 9 توصیه رژیمی که تا به حال نشنیده اید، را به شما پیشنهاد می کنیم. بعضی از آنها شامل شیوه های مختلف غذا خوردن یا اضافه کردن کردن یک ماده ی غذایی خاص به رژیم تان می باشد. و بعضی دیگر شامل یادگیری رفتار یا استراتژی هایی خاص برای ماندن در مسیر لاغری هستند.
توصیه لاغری شماره 1: اهمیت تنوع رژیم غذایی
همه تا به حال این جمله را شنیده اند که باید در مهمانی ها از هر چیزی، یک تکه کوچک بخورید. در اصل تنوع دادن بیش از حد به مواد غذایی دریافتی باعث افزایش وزن می شود. یا به عبارتی "تنوع غذایی باعث خوردن بیش از اندازه می شود."
به عنوان مثال محققان در فرانسه طی مطالعه ای  پی برده اند که اگر به همراه سیب زمینی سرخ شده، سس کچاپ و مایونز نیز سرو شود، افراد آن را بیشتر می خورند و همچنین زمانی که کیک شکلاتی را با خامه یا کرم به آنها پیشنهاد کردند، به مقدار بیشتری از کیک شکلاتی ساده ی سرو شده، میل نمودند.
سایر محققین نیز به این نکته پی بردند، کسانی که موفق به ثابت نگه داشتن وزن کم شده ی خود هستند، تنوع کمتری به رژیم غذایی شان می دهند.
توصیه لاغری شماره 2: برای صبحانه از غلات جو دار استفاده نمایید
بعد از زمانی که محققین کشف کردند خوردن جو یا دانه چاوداردر وعده صبحانه مانع افت قند خون می شود، جو به عنوان ماده غذایی ضد چاقی شهرت یافت. این ویژگی بدین دلیل است که کربوهیدرات موجود در جو و دانه چاودار "اندیس گلایسمی پایینی" دارند، یعنی قند خون را نسبت به سایر کربوهیدرات ها به آهستگی افزایش می دهند. این موضوع مانع افت قند خون و احساس گرسنگی شدید در شما می شود. همچنین پیشنهاد می شود: "به جای جو تصفیه شده، جو سبوس دار تهیه کنید."
توصیه لاغری شماره 3: به سالاد ناهارتان، گوشت اضافه کنید
یکی از اشتباهات شایع متخصصین تغذیه این توصیه است که برای وعده ناهار، سالاد سبزیجات بدون هیچ چاشنی و سس (و یا به مقدار خیلی اندک)، میل کنید. "افراد بعد از این غذا به سرعت در بعد از ظهر احساس گرسنگی می نمایند."
سالاد انتخاب بی نظیری است، به شرطی که به آن مقداری پروتئین به منظور سیری طولانی مدت تر، اضافه شود.
سالاد خود را با چند تکه سینه مرغ کامل کنید، در این حالت شما با افزودن 26 گرم پروتئین، تنها 140 کالری بیشتر دریافت خواهید کرد. حدود دو قاشق غذاخوری سس کم چرب به سالاد خود بیفزایید، با این کار ممکن است تا ساعت 3 بعد از ظهر بدون افت قند خون احساس سیری نمایید.
توصیه لاغری شماره 4: سبزیجات منجمد را ذخیره کنید
قطعاً سبزیجات تازه خوشمزه تر و مغذی تر هستند. اما ممکن است در صورت نیاز به سبزیجات، شستن و خرد کردن آنها زمان بر و خسته کننده باشد، پس بدین ترتیب روی به مواد غذایی کم ارزش مانند چیپس می آورید.
"پس برای راحتی فریزرتان را از سبزیجات منجمد پر کنید."
یک راه مطمئن تر برای مصرف بیشتر سبزیجات: سبزیجات منجمد خود را بپزید و سپس آنها را در یخچال نگاه دارید. اینگونه به راحتی می توانید از آنها در تهیه سوپ و سالاد استفاده کنید یا به تنهایی میل نمایید.
توصیه لاغری شماره 5: نحوه انتخاب غذا در مهمانی ها
بهتر است در مهمانی ها از سبزیجات و انواع کم چرب غذاها انتخاب نمایید. همچنین اینگونه مواد غذایی را می توانید برای مهمانانی که از رژیم کاهش وزن پیروی می کنند نیز سرو نمایید.
مواد غذایی سالم و سبزیجات را در یخچال جلوی چشم تان نگاه دارید، این کار باعث می شود به خوردن اسنک های سالم تشویق شوید و از خوردن غذاهای پرکالری پرهیز نمایید. تحقیقات متعددی نشان می دهند که هرچه دسترسی به غذا راحت تر باشد، تمایل بیشتری برای خوردن پیدا می کنیم. بر طبق تحقیقات اخیر کارمندانی که بر روی میزشان شکلات دارند، 48% بیشتر نسبت به زمانی که شکلات از دسترس آنها دورتر است، آن را مصرف می کنند.
توصیه لاغری شماره 6: دمای خانه را سرد نگه دارید
نگه داشتن دمای خانه حدود 61 درجه فارنهاید، می تواند فرآیند چربی سوزی بخصوص چربی قهوه ای بدن را تقویت کند.
چربی قهوه ای که در مقایسه با چربی سفید، به عنوان چربی "خوب" شناخته می شود، وظیفه ی ذخیره انرژی و تمایل به تجمع پیدا کردن در بدن را دارد. محققان اعتقاد دارند که افراد لاغر بیشتر دارای نوع چربی قهوه ای می باشند و مقدار این نوع چربی با افزایش سن در آنها کاهش می یابد.
دانشمندان اسکاندیناوی پی برده اند که در معرض سرما قرار گرفتن متابولیسم چربی قهوه ای را 15 برابر افزایش می دهد و به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند. اما به این موضوع باید منطقی نگاه کرد و این فرآیند معجزه نمی کند! مخصوصاً اگر شما از آن دسته از افراد باشید که در سرما اشتهایتان زیاد می شود.
توصیه لاغری شماره7: از ظروف کوچک استفاده کنید
محققین بارها و بارها این مطلب را خاطر نشان کرده اند که هرچقدر ظرف غذایتان بزرگ تر باشد، بیشتر خواهید خورد. بنابراین انتخاب ظروف کوچک به کمتر خوردن شما کمک خواهد کرد. ولی ظروف قبلی تان را دور نیندازید. از بشقاب های کوچکتر و مخصوص ناهارتان برای خوردن شام استفاده نمایید، و از ظروف مخصوص شام تان برای سالاد خوردن بهره بگیرید.
توصیه لاغری شماره 8: مواد غذایی مورد علاقه تان را در خانه نگه ندارید
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بصورت بی رویه شیرینی و شکلات می خورید، برای تهیه ی خوراکی مورد علاقه تان کمی به خود زحمت دهید. آنها را در خانه نگه ندارید، ولی این فرصت را به خود بدهید در مواقعی که واقعاً به آنها نیاز دارید بیرون بروید و آنها را خریداری نمایید.
کیک شکلاتی می خواهید؟ باید به قنادی بروید. هوس بستنی کرده اید؟ باید نزدیک ترین بستنی فروشی را پیدا کنید.
هرچه خوراکی های خوشمزه سخت بدست بیایند، کمتر تمایل به خوردن آنها پیدا می کنید.
توصیه لاغری شماره 9: شلوارهای تنگ شده تان را هر جمعه امتحان کنید
یک شلوارتان که برایتان تنگ است ولی می توانید آن را بپوشید، پیدا کنید. هر صبح جمعه آن را امتحان کنید.
چرا جمعه؟ معمولاً آخر هفته ها رژیم رعایت نمی شود،  این کار در صبح جمعه به شما انگیزه می دهد تا در طول تعطیلات آخر هفته خوردن تان را کنترل نمایید.
اگر آنها در تن  شما آزاد باشند، یعنی به هدف تان نزدیک شده اید و رژیم تان را در کل آخر هفته نیز رعایت می کنید.
و اگر آنها برایتان تنگ باشند، با انگیزه بیشتری رژیم را در هفته ی آینده رعایت می کنید تا جمعه ی بعدی شلوار، اندازه تان باشد.
 

تعداد بازدید: 6070

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha