خطر مرگ در کمین کودکان متولد شده از مادران چاق
پزشک شما

خطر مرگ در کمین کودکان متولد شده از مادران چاق

17 شهریور 1392

بازهم دلیل دیگری برای زنان جوان  تا عادات بد غذایی خود را تحت کنترل داشته باشند، به گفته پژوهشگران فرزندان مادران چاق نسبت به فرزندان مادران با وزن نرمال احتمال مرگ زودتری دارند.
بر اساس نتایج مطالعات پیشین چاقی در طول دوران بارداری خطر فشار خون و قند خون بالا را افزایش میدهد که با احتمال بیماری های قلبی در فرزندان آنها مرتبطند. دراین مطالعه جدید پژوهشگران اسکاتلندی، 38 هزار فرد متولد شده در اسکاتلند از سال 1950 تا زمان 34 الی 61 سالگی در 2011  را مورد مطالعه قرار دادند. در طول این مدت هر اطلاعاتی د رمورد مرگ یا بیماری قلبی در میان بچه ها ثبت شده و BMI مادران آنها جمع آوری شد.
در طول این مدت به طور کلی، بیش از 6500 مرگ گزارش شد، که بیشتر دلایل آنها سرطان یا بیماری های قلبی بودند.
نتایج نشان داد آنهایی که مادران چاقی در زمان تولد داشتند(به معنای BMI 30 یا بالاتر) نسبت به کسانی که مادران با وزن نرمال داشتند، 35% بیشتر در معرض خطر مرگ تا سال 2011 قرار داشتند. بعلاوه این جوانان یا افراد میانسال 29% احتمال بیشتری برای مراجعه به بیمارستان به علت مشکلات قلبی داشتند. هم چنین کودکان متولد شده از مادران چاق نسبت به مادران با وزن نرمال 11% بیشتر با خطر مرگ مواجه بودند.

این پژوهشگران خاطرنشان کردند مکانیزم این رابطه نامشخص است.


منبع:

Rebecca M Reynolds, et al “Maternal obesity during pregnancy and premature mortality from cardiovascular event in adult offspring: follow-up of 1 323 275 person years” BMJ 2013; 347

تعداد بازدید: 2009

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha