خطر مصرف قهوه در دوران بارداری
پزشک شما

خطر مصرف قهوه در دوران بارداری

14 فروردین 1392

 پژوهشگران اعلام کردند مصرف قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار در دوران بارداری  احتمال تولد نوزادان کم وزن را افزایش میدهد، هم چنین کافئین می تواند موجب افزایش طول مدت بارداری شود.
دراین مطالعه که به سرپرستی دکتر Sengpiel انجام گردید، از اطلاعات حدود 60 هزار زن نروژی استفاده شد. با توجه به نتایج این مطالعه پژوهشگران پیشنهاد می کنند که زنان باردار مصرف کافئین را محدود نمایند.
دراین مطالعه، این تیم پژوهشی اطلاعات زنان باردار را در مورد مصرف تمام منابع کافئین، از جمله قهوه، چای، سودا و مواد غذایی حاوی کاکائو (مانند دسر و شکلات)  مورد بررسی قرار دادند.
مقایسه این اطلاعات با وزن کودک هنگام تولد ارتباط بین مصرف کافئین و وزن هنگام تولد نوزاد را نشان داد. هم چنین این نتایج نشان داد دریافت کافئین با طولانی شدن دوران بارداری نیز مرتبط می باشد، به طوریکه مصرف هر 100  میلی گرم کافئین درروز توسط مادر، وزن نوزاد را یک اونس کاهش و طول بارداری را 5 ساعت افزایش میدهد، هر یک فنجان قهوه متوسط حاوی حدود 95 تا 200 میلی گرم کافئین می باشد. خوردن روزانه یک فنجان قهوه موجب می شود که کودک 8 ساعت دیرتر متولد شود.
 این پژوهشگران اعلام کردند کافئین منتقل شده از جفت قادر به متابولیسم در بدن جنین نبوده و از اینرو می تواند به رشد جنین صدمه بزند.

منبع:

Verena Sengpiel, et al “Maternal caffeine intake during pregnancy is associated with birth weight but not with gestational length: results from a large prospective observational cohort study”BMC Medicine 2013, 11:42 (19 February 2013)
 

تعداد بازدید: 2374

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha