زیاده روی در مصرف شکر و خطر بیماری قلبی
پزشک شما

زیاده روی در مصرف شکر و خطر بیماری قلبی

19 فروردین 1393

تا به حال تصور میشد مصرف زیاد شکر در رژیم غذایی بعلت بالا بردن احتمال ابتلا به چاقی و دیابت  است که  برای سلامت قلب مضر است اما نتایج یک مطالعه جدید نشان داد، مصرف شکر در رژیم غذایی صرفنظر از سایر مشکلات سلامتی ، احتمال مرگ در اثر بیماری قلبی را تا بیش از 2 برابر افزایش میدهد.
در جامعه صنعتی امروز، اغلب کارخانه های غذایی  برای بهبود طعم، بافت و هم چنین پذیرش بهتر خریداران به محصولات غذایی مختلف شکر اضافه می کنند. مصرف کننده ها باید نسبت به منابع قندی که ناآگاهانه دریافت می کنند هوشیار باشند. حدود 37% شکر مصرفی در آمریکا از نوشیدنی های شیرین شده تامین می شود  و دیگر منابع قندهای افزوده شامل کیک ها، آبمیوه ها، پای و بستنی و سایر دسرهای شیرین می باشد.
پژوهشگران در این مطالعه از داده های بررسی ملی سلامت برای مروری بر مصرف میزان قندهای افزوده استفاده کردند. نتایج نشان داد قندهای افزوده تقریبا 9/14 در صد از کل کالری روزانه افراد طی سال های 2005 تا 2010 را تشکیل میدهند.
این پژوهشگران اطلاعات بدست آمده از مصرف قند را با اطلاعات مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی مقایسه کردند، بررسی ها نشان داد خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در افرادی که حدود 15% از کالری رژیم غذایی خود را از شکر تامین می کنند تا 18% افزایش می یابد. هرچه میزان شکر مصرفی در رژیم غذایی فرد بیشتر باشد صرفنظر از سایر فاکتورهای خطر برای سلامتی، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی  نیز افزایش میابد.

منبع:

Source: Quanhe Yang,et al “Added Sugar Intake and Cardiovascular Diseases Mortality Among US Adults” JAMA Intern Med. 2014.
 

تعداد بازدید: 3433

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha