قهوه خطر مرگ ناشی از سرطان دهان را کاهش میدهد
پزشک شما

قهوه خطر مرگ ناشی از سرطان دهان را کاهش میدهد

5 دی 1391

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید از انجمن سرطان آمریکا، نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه کافئینه در روز به میزان قابل توجهی خطر مرگ و میر ناشی از انواع خاصی سرطان را کاهش میدهد. بر اساس این مطالعه خطر سرطان های دهان و حلق در قهوه خورهای همیشگی نسبت به کسانی که قهوه مصرف نمی کنند یا گاهی اوقات می نوشند، نصف می باشد.
قهوه یکی از نوشیدنی های نسبتا رایج در جهان می باشد و شامل انواع آنتی اکسیدان ها، پلی فنول و دیگر ترکیبات از لحاظ بیولوژیکی فعال می باشد که می توانند در برابر بروز یا پیشرفت سرطان محافظت کننده باشند.
در این مطالعه پژوهشگران به تجزیه و تحلیل داده های تقریبا یک میلیون نفر از مطالعه انجمن سرطان آمریکا پرداختند. هدف از این مطالعه بررسی ارتباط نوشیدن قهوه کافئین دار، دکافئینه و چای با انواع مرگبار سرطان دهان بود.
هیچ یک از شرکت کنندگان در شروع مطالعه مبتلا به سرطان نبودند. اما در طول 26 سال پیگیری، 868 مورد سرطان دهان و گلو گزارش شد. نتایج نشان داد که نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه کافئین دار در روز خطر مرگ ناشی از سرطان های دهان را تا 49% کاهش میدهد. هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه دکافئینه و چای با این نوع سرطان دیده نشد.
دکتر Marshall Posner این نتایج را خبر خوبی برای دوستداران قهوه که مقدار زیادی قهوه در روز می نوشند دانست.

منبع:

Janet Hildebrand et al “Coffee, Tea, and Fatal Oral/Pharyngeal Cancer in a Large Prospective US Cohort” Am. J. Epidemiol. kws222 December 9, 2012

تعداد بازدید: 2573

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha