مکمل ویتامین D  و کلسیم  برای مردان مبتلا به سرطان پروستات خطرناک است
پزشک شما

مکمل ویتامین D و کلسیم برای مردان مبتلا به سرطان پروستات خطرناک است

25 مرداد 1391

یافته های جدید محققین نشان میدهد که مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین  Dدر مردان مبتلا به سرطان پروستات می تواند خطراتی درپی داشته باشد.

مردانی که تحت درمان های هورمونی برای سرطان پروستات قرار گرفته اند در معرض خطر استئوپروز می باشند، از اینرو تجویز مکمل کلسیم و ویتامین  Dدر این مردان شیوه استانداردی برای پیشگیری از این مشکل به نظر میرسد، اما تحقیقات جدید حاکی از آن هستند که این مکمل ها در این افراد بیشتر از آنچه مفید باشند، مضر بوده ونه تنها از اتلاف تراکم استخوانی پیشگیری نمی کنند بلکه حتی ممکن است این بیماران را برای بیماری های قلبی و سرطان پروستات تهاجمی مستعد نمایند.

محققین با مرور نتایج 12 مطالعه بالینی شامل 2400 مرد مبتلا به سرطان پروستات که تحت درمان هورمونی قرار گرفته بودند و سنجش  تراکم مواد معدنی استخوان این مردان  قبل و بعد از مطالعه به این نتایج دست یافتند.

محققین این مطالعه پیشنهاد می کنند مردان مبتلا به سرطان پروستات دریافت کننده هورمون درمانیباید با پزشک خود در مورد خطرات این داروها و راه کم کردن میزان خطرات مشورت کنند.

منبع:

Louis Potters, M.D., chair, radiation medicine, North Shore - LIJ Health System, New Hyde Park, N.Y.; Wake Forest Baptist Medical Center, news release, Aug. 7, 2012

تعداد بازدید: 3669
کلمات کلیدی:  سرطان پروستات کلسیم ویتامینD 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha