نقش کاهش وزن در درمان دیابت نوع 2
پزشک شما

نقش کاهش وزن در درمان دیابت نوع 2

7 اسفند 1396

بسیاری از بیماران نمی‌دانند که کاهش وزن می‌تواند روند دیابت نوع 2 را معکوس کند. در مقابل، تصور می‌کنند که این بیماری یک بیماری پیش‌رونده و غیرقابل درمان است. شواهد نشان می‌دهد که 33 پوند (15 کیلوگرم) کاهش وزن روند پیشرفت دیابت نوع 2 را معکوس می‌کند. توجه به این نکته هزینه‌های درمانی را کاهش خواهد داد.
هزینه دیابت نوع 2 در سراسر جهان در طی 35 سال گذشته حدود 4 برابر افزایش یافته است. در سال 1980 حدود 108 میلیون نفر به این بیماری مبتلا بودند، اما تا سال 2014 این میزان به 422 میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است.
دیابت نوع 2 اغلب موارد ابتلا به دیابت را شامل می‌شود و زمانی بروز می‌کند که بدن قادر نباشد از هورمون انسولین به منظور کمک به سلول‌ها در تبدیل قند خون یا گلوکز به انرژی به طور موثر استفاده کند. اضافه وزن علت اصلی این نوع دیابت است.
علیرغم نقش قابل توجه کاهش وزن (از طریق رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی) در درمان دیابت نوع 2، در حال حاضر دستورالعمل‌های فعلی برای کنترل دیابت نوع 2 در درجه اول بر کاهش قند خون از طریق استفاده از داروهای ضددیابت تاکید دارند. این امر سبب می‌‎شود بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به مشکلات دیگری مبتلا شده و به طور متوسط 6 سال کمتر از سایر افراد که دیابت ندارند، عمر کنند.
منبع:

Louise McCombie et al. BMJ 2017
 

تعداد بازدید: 1251

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha