هفته بیست و هشتم بارداری
پزشک شما

هفته بیست و هشتم بارداری

26 فروردین 1391

وضعیت تکامل جنین

کودک در این دوره تقریبا 1000 گرم وزن و حدود 25 سانتی متر طول دارد. در این زمان پزشک درباره وضعیت قرارگیری جنین در رحم (این که سر به سمت پایین قرار دارد یا پاها) صحبت خواهد کرد، در مورد کودکانی که پاهایشان به سمت پایین قرار دارد، در زمان زایمان باید سزارین شوند. البته کودک هنوز 2 ماه فرصت دارد تا موقعیت قرارگیری خود را در رحم تغییر دهد، بنابراین اگر پاهای کودک به سمت پایین است، نگران نباشید. اغلب کودکان موقعیتشان را تغییر خواهند داد.

خلل و فرج مغز جنین همچنان تکامل می یابد و گسترده می گردد. به علاوه لایه های چربی بدن جنین افزوده می شود و رشد موها همچنان ادامه دارد.

 

وضعیت جسم مادر

احتمالا پزشک، از مادر می خواهد که برخی از آزمایشات خون مربوط به دوران بارداری، را انجام دهد. یکی از اولین آزمایشات خونی که گرفته می شود، تست فاکتور Rh می باشد؛ این فاکتور در گلبول های قرمز خون اغلب افراد دیده می شود. چنانچه این تست در مادر منفی و در کودک مثبت باشد، احتمال بروز برخی مشکلات مانند یرقان و کم خونی در کودک افزایش می یابد. پزشک با تجویز واکسنی به نام ایمونوگلوبین Rh در هفته 28 بارداری و نیز بعد از زایمان، قادر خواهد بود از این مشکلات جلوگیری نماید.

تعداد بازدید: 11505

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha