ورزش برای بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی مفید است.
پزشک شما

ورزش برای بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی مفید است.

16 مهر 1395

بر اساس یافته های حاصل از یک مطالعه ورزش متوسط می تواند در بزرگسالانی که علائم اختلال کم توجهی - بیش فعالی (ADHD) دارند، سبب بهبود انگیزه و انرژی شود.
در این مطالعه 33 مرد جوان که ADHD در آن ها تشخیص داده نشده بود اما علائم این اختلال در آن ها وجود داشت بررسی شدند. شرکت کنندگان در محدوده سنی 18 تا 32 سال قرار داشتند.
یک روز از شرکت کنندگان خواسته شد تا با شدت متوسط و به مدت 20 دقیقه دوچرخه سواری کنند. در روز دیگر، از آن ها خواسته شد تا نشسته و به مدت 20 دقیقه استراحت کنند.
سپس از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک فعالیت ذهنی را که به تمرکز قبل و بعد از آن نیاز بود انجام دهند. در طول این فعالیت محققان عواملی مانند حرکات پاها (علامت بیش فعالی)، خلق و خو، توجه و انگیزه برای انجام کار را بررسی کردند.
 حرکات پا و عملکرد کلی پس از ورزش تغییر نکرد. اما ورزش سبب شد تا شرکت کنندگان احساس بهتری نسبت به انجام فعالیت داشته باشند. همچنین آن ها در مقایسه با زمان استراحت خستگی و گیجی کمتر و انرژی بیشتری را بعد از ورزش احساس کردند. بنابراین درحالیکه فعالیت بدنی بر روی علائم رفتاری مانند توجه یا بیش فعالی اثری ندارد اما می تواند منجر به عملکرد بهتر شود.
به گفته محققان افراد می توانند در کنار درمان های استاندارد ADHD ورزش کنند بدون آنکه هزینه اضافی بر آن ها تحمیل شود.
منبع:
 
Medicine and Science in Sports and Exercise, 2016
 
تعداد بازدید: 1964

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha