چاقی 4 سال از عمرتان کم می کند
پزشک شما

چاقی 4 سال از عمرتان کم می کند

27 اسفند 1392

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا، بزرگسالان چاق نسبت به بزرگسالان دارای وزن نرمال 4 سال کمتر عمر می کنند و افراد میانسال چاق بیشترین خطر را برای مواجهه با مرگ زودرس دارند.
طبق نظر پژوهشگران چاقی دارای عوارض بسیاری است که از خطر ابتلا به بیماری های مزمن تا طول زندگی  فرد را تحت تاثیر قرار میدهد.
در این مطالعه پژوهشگران از داده های بررسی ملی تغذیه و سلامت  بین سال های 1988 و 1994 و هم چنین از اطلاعات آمار ملی مرگ و میر در طول سال 2006 استفاده کردند.
یافته های این مطالعه نشان داد چاقی با افزایش خطر مرگ و میر به همه دلایل تا 20 % همراه است. به طور کلی بزرگسالان چاق 7/3 سال به همه دلایل و 7/1 سال به دلیل بیماری های قلبی زودتر می میرند. پژوهشگران یافتند این خطر در میان میانسالان چاق 45 تا 64 ساله بیشتر است. میانسالان چاق نسبت به میانسالان دارای وزن نرمال 1/7 سال به همه دلایل و 8/12سال به دلیل بیماری های قلبی زودتر می میرند.
روند رو به رشد چاقی در سراسر جهان و به ویژه در کودکان  و نوجوانان اهمیت انجام مداخلات حیاتی جهت پیشگیری از ابتلا به این وضعیت سلامتی مخرب را بیش از پیش روشن میکند.
 
منبع: 
Source: Luisa Borrell, et al “Body Mass Index Categories and Mortality Risk in US Adults: The Effect of Overweight and Obesity on Advancing Death” American Journal of Public Health: March 2014, Vol. 104, No. 3, pp. 512-519.
 
تعداد بازدید: 2138
کلمات کلیدی: چاقی طول عمر خطر مرگ 

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha